A klasszikus szedán és a most bevezetett Sport Turismo kivitelben egyaránt elérhető az eddigi legsportosabb Taycan, a jövő márciusban érkező Gran Turismo Sport, röviden GTS.

Az autó több ponton is felülmúlja fivéreit. Az első és talán legfontosabb a hatótávolság, amely WLTP-norma szerint immár eléri az 504 kilométert – eddig egyetlen Taycan sem ment 500 fölé.

A motorteljesítmény sem lebecsülendő: a GTS modellek rövid ideig elérhető csúcsteljesítménye 440 kW (598 LE), ezzel mindkét karosszériavariáns 3,7 mp alatt gyorsul 100 km/órára. Végsebességük 250 km/óra.

Mindenben többet kínál a Porsche csúcs-villanyautója 2

Noha a Taycan Turbo modellek motorteljesítménye nagyságrendekkel nagyobb, a Porsche mégis az új GTS modellt tekinti a család legsportosabb tagjának. Az adaptív légrugózást kifejezetten úgy hangolták, hogy nagyobb oldalirányú gyorsulást (azaz kanyarsebességet) engedélyezzen. Az opciós hátsókerék-kormányzást is sportosabbra vették, ahogy a mesterségesen előállított hangzást is.

Ahogy a többi, benzinmotoros Porsche GTS modelltől megszokhattuk, a karosszériát fekete vagy legalábbis sötét tónusú részletek tarkítják, az első köténytől kezdve a külső tükrök tartókonzolján át az oldalablakok szegélyezéséig. A belső térben csiszolt alumínium oldja a sötét elemek komorságát.

Mindenben többet kínál a Porsche csúcs-villanyautója 3

A Taycan Sport Turismo tulajdonképpen egy ültetett Cross Turismo. A praktikus majdnem-kombi fart, valamint az abból adódó tágas csomagtartót és nagyobb fejteret sportos útfekvéssel és dinamikus vezethetőséggel társító verzió a GTS kivitellel debütál, de aztán a többi hajtáslánccal is elérhető lesz.

Bár valójában ennyi újdonság is elég lett volna egyszerre, a Porsche még megtoldotta a premiert egy bónusszal. A Taycan GTS opciós napfény-szabályozós panoráma üvegtetejét kilenc szegmensre osztották, amelyek mindegyike folyadékkristályos betétet kapott.

Mindenben többet kínál a Porsche csúcs-villanyautója 4

Elég egy gombnyomás, és az átlátszó üvegtető azonnal mattra vált, így távol tartva a vakító fénysugarakat, de anélkül, hogy sötétségbe borítaná az utasteret. A kilenc LCD szegmens egymástól függetlenül kapcsolható – ilyen megoldást eddig még senki nem kínált az autóiparban. A két végállás (átlátszó és homályos) között két fokozatban szűkíteni is lehet a fényt áteresztő réseket, ahogy éppen a vezetőnek és utasainak kedvére van.

Mindenben többet kínál a Porsche csúcs-villanyautója 5