Miután a Citroën új szabadidőkombijával, a C5 X-szel megzavarta a Mazda-tudatú autóvásárlókat, most a japán márkán a sor, hogy fricskát nyomjon a Volvo termékfelelőseinek az orrára: a cég 2022 és 2023 között ugyanis bevezeti a CX-60, majd nem sokkal később a CX-90 modellt, amelyek neve – mondani sem kell – a Volvo XC60 és XC90 crossoverekkel fog ütközni, vicces félrehallásokat és tévesztéseket eredményezve a márkakereskedésekben.

Mielőtt azonban a CX90-et bevezetnék, még 2023 vége előtt jön a CX-80, hogy a CX-60 oldalán feldúsítsa a Mazda kínálatát. Mindhárom említett modell a Mazda új fejlesztésű Large Product (azaz nagy méretű termékek) családját képviseli, egy negyedik típussal: a CX-70-nel egyetemben. Itt, Európában a CX-60 és a CX-80 lesz elérhető: az előbbi kettő, az utóbbi három üléssorral erősíti a márka portfólióját, és ami ennél is fontosabb, ezek lesznek a márka első plug-in hibrid modelljei. A típusok új generációs, soros hathengeres Skyactiv-X benzinmotorokkal és Skyactiv-D dízellel is elérhetők lesznek.

Új típusokkal érkezik a Mazda plug-in hibrid hajtása 2

Szintén 2022-ben újul meg a Mazda MX-30: a modell megkapja azt a vadonatúj hatótávolság-növelő (fedélzeti áramfejlesztő) rendszert, amely a márka régi kompetenciáját: a Wankel-motortechnológiát alkalmazza. 2025-től vadonatúj elektromos típusok érkeznek, egy egyedi platformra, 2030-tól pedig kizárólag villamosított modellt fog árulni a márka, azaz nem lesznek tisztán belső égésű motorral szerelt autói.

Képeinken a 2019-es Mazda e-TPV elektromos szabadidőjármű prototípus