A C4-esen bevezetett, extravagáns orrkialakítást az egykori CX formavezetését idéző sziluettel társították, és mindehhez az X modern jelentéstartalmát, azaz emelt hasmagasságot társítottak: így született meg a Citroën C5 X, amely egy világújdonsággal és sok ismert megoldással lép színre.

Elegáns terepkombit mutatott be a Citroën 1
Elegáns terepkombit mutatott be a Citroën 2

Elegáns terepkombit mutatott be a Citroën

Elegáns terepkombit mutatott be a Citroën

Elegáns terepkombit mutatott be a Citroën 29
Elegáns terepkombit mutatott be a Citroën 30
Elegáns terepkombit mutatott be a Citroën 31
Elegáns terepkombit mutatott be a Citroën 32
Elegáns terepkombit mutatott be a Citroën 33
Elegáns terepkombit mutatott be a Citroën 34
Elegáns terepkombit mutatott be a Citroën 35
Elegáns terepkombit mutatott be a Citroën 36
Elegáns terepkombit mutatott be a Citroën 37
Elegáns terepkombit mutatott be a Citroën 38
Elegáns terepkombit mutatott be a Citroën 39
Elegáns terepkombit mutatott be a Citroën 40
Elegáns terepkombit mutatott be a Citroën 41
Elegáns terepkombit mutatott be a Citroën 42
Elegáns terepkombit mutatott be a Citroën 43
Elegáns terepkombit mutatott be a Citroën 44
Elegáns terepkombit mutatott be a Citroën 45
Elegáns terepkombit mutatott be a Citroën 46
Elegáns terepkombit mutatott be a Citroën 47
Elegáns terepkombit mutatott be a Citroën 48
Elegáns terepkombit mutatott be a Citroën 49
Elegáns terepkombit mutatott be a Citroën 50
Elegáns terepkombit mutatott be a Citroën 51
Elegáns terepkombit mutatott be a Citroën 52
Elegáns terepkombit mutatott be a Citroën 53
Elegáns terepkombit mutatott be a Citroën 54
Fotó megosztása:

A világújdonság a Citroën Advanced Comfort aktív felfüggesztés, amely a már ismert pneumatikus ütközőkkel szerelt, de acélrugós felfüggesztést adaptív üzemmódválasztó funkcióval társítja. Három különböző üzemmód közül választhatunk; ezeket külön nem részletezi a Citroën, de nyilván a kényelmes, normál és sportos opciók állnak rendelkezésre. A komfortot matracfinomságú, eltérő keménységű rétegekből felépülő, speciális ülések teszik teljessé.

Elegáns terepkombit mutatott be a Citroën 55

Az autó helykínálatára nem lehet panasz: a 4805 mm hosszú, 1865 mm széles, 1485 mm magas C5 X tengelytávja 2785 mm, a csomagtartó alaphelyzetben 545 literes. A hátsó üléseket síkba döntve 1640 literes üreget kapunk. A nyílás széles, a küszöb alacsony, az oldalfalak függőlegesek, a roló pedig a motorosan mozgatható hátsó ajtóval együtt csúszik fel.

Elegáns terepkombit mutatott be a Citroën 56

A 19 colos, keskeny (tehát csekély gördülési ellenállású) abroncsokon álló autó dízelekkel nem, de benzines motorokkal elérhető lesz, a premierre mindenesetre egy 225 lóerős plug-in hibriddel érkezett. Ennek elektromos hatótávolsága 50 kilométer, zéró emissziójú üzemben akár 135 km/órával is haladhatunk.

Az utastérben nagy formátumú, színes head-up kijelzőt alkalmaztak, amihez 12 colos érintőképernyő, 4 darab USB C töltőaljzat, valamint felhő alapú, vezeték nélküli rendszerfrissítés társul.

Elegáns terepkombit mutatott be a Citroën 57

A Citroën C5 X az év második felében kerülhet piacra.

Alább videón is megtekintheted a Citroën újdonságát; kattints a képre a vetítés indításához.

a videó a hirdetés után indul