A BMW-csoport és szakmai partnere, a Dürr együtt dolgozta ki azt az új EcoPaintJet Pro fényezési eljárást, amellyel vízbázisú alaprétegek és átlátszó fedőrétegek vihetők fel autóipari lemezfelületekre.

A folyamatban precíz robotok irányítják a nagynyomású festéksugarakat, amelyek szélessége 1-50 mm között szabályozható. A folyamatban egyszerre két szín vihető fel, tetszőleges elrendezésben, bármilyen felületre. A BMW belső használatra szánt, kisszériás BMW M4-esekkel teszteli a folyamatot, amely a jövőben is elsősorban a kis darabszámú, különleges vagy bonyolult fényezési igényű munkák elvégzését támogathatja.

Mostantól bármilyenre festhetők a BMW-k 2
Mostantól bármilyenre festhetők a BMW-k 3

Az ehhez hasonló munkákhoz eddig kézzel elhelyezett sablonokra, illetve kitakarásra volt szükség. Ez extra időt és munkaerőt vett igénybe, ráadásul felesleges festékmennyiség kiszórásával járt, amit fel kellett fogni, és megfelelő hulladékkezelésnek alávetni. Az új technológia egyáltalán nem juttat festékanyagot a nem kívánt felületekre, így takarékosabb – nem csak a festékanyaggal, hanem az energiával is. Az eddigi tapasztalatok szerint 7000 üzemóra alatt több mint 6000 MWh energiát lehetett megtakarítani; az üzem szénlábnyoma éves szinten csaknem 2000 tonnával csökkenthető!

a videó a hirdetés után indul