Hatodik generációjába lépett az Astra, az Opel 1991 óta gyártott kompakt családi modellje. Az ősztől már rendelhető modell a márka radikális, új arculatát öltötte magára: a Vizor orrkialakítás markáns, határozott megjelenést kölcsönöz az autónak. Ennek része a pixel LED fényszóró is, amely 168 fényforrásból állítja össze az utat megvilágító pászmát, alkalmazkodva annak vonalvezetéséhez, a közlekedés egyéb résztvevőihez.

Az új Astra alig nagyobb elődjénél: a 4374 mm-es karosszériahossz 4, a 2675 mm-es tengelytáv 13 mm-rel hosszabb, mint eddig. A csomagtartó az üléseket ledöntve 1250 literig bővíthető.

Harminc év után lépést vált az Astra: az új generáció többféle villamosított hajtáslánccal is elérhető lesz. A forgalmazás első percétől rendelhető a kétféle teljesítményszinten kínált plug-in hibrid, 2023-tól pedig jön az Astra-e, a tisztán elektromos variáns.

Megérkezett a vadonatúj Opel Astra 2

Mindent figyelembe véve az Astra 110-225 lóerős teljesítménysávban rendelhető, minden esetben elsőkerék-hajtással. A belső égésű motorokhoz hatfokozatú kézi vagy nyolcfokozatú automata sebességváltó társul.

A plug-in hibrid hajtásláncok 180, illetve 225 lóerőt teljesítenek, mindkét variáns nyomatéki csúcsa 360 Nm. A hibridek 7,9, illetve 7,7 mp alatt gyorsulnak 100 km/órára, végsebességük 225, illetve 235 km/óra, átlagfogyasztásuk 1,4 l/100 km, tisztán elektromos üzemben akár 60 kilométert tudnak megtenni.

Megérkezett a vadonatúj Opel Astra 3

Az 1,2 literes benzinmotor 110 vagy 130 lóerős, utóbbi akár automata váltóval is rendelhető. Az 1,5 literes dízel legnagyobb teljesítménye 130 lóerő, tetszőlegesen kérhető kézi vagy automata váltóval.

 Megérkezett a vadonatúj Opel Astra 4

Az utastérben teljesen digitális kezelőfelület vár, de szerencsére megőrizték a klímaberendezés és néhány egyéb kulcsfunkció mechanikus vezérelhetőségét. Az ülések rendelkeznek az AGR minősítésével, azaz kiemelten ergonomikus, gerincbarát kialakításúak. A vezető dolgát az ülés mellett félautonóm vezetési rendszerek könnyítik meg.

Megérkezett a vadonatúj Opel Astra 5

A PSA (illetve most már Stellantis) EMP2 platformjára épülő új Astra elöl McPherson rugóstagokat, hátul csatolt lengőkarokat alkalmaz, a vázszerkezet fokozott merevsége a vezethetőség és a zajcsillapítás terén egyaránt előnyöket hoz. A karosszéria torziós szilárdsága 14%-kal nagyobb, mint az elődmodellé.

Megérkezett a vadonatúj Opel Astra 6