4,0 literes, V8-as biturbó benzinmotort (639 LE, 900 Nm) kombinál a hátsó tengelyre szerelt villanymotorral a Mercedes-AMG GT hibrid sportszedánja. A kombinált teljesítmény 843 lóerő, a maximális rendszernyomaték meghaladja az 1400 Nm-t. Az akkumulátort villámgyors teljesítményleadásra tervezték, így az autó 2,9 másodperc alatt abszolválja a 0-100 km/órás sztenderd gyorsulási gyakorlatot, 200 km/órára nem egészen 10 másodpercre van szüksége, a végsebesség 316 km/óra. Mindennek azonban ára van: a tisztán elektromos hatótávolság mindössze 12 kilométer.

Rövid távon gondolkodik a Mercedes sporthibridje 1
Rövid távon gondolkodik a Mercedes sporthibridje 2

Rövid távon gondolkodik a Mercedes sporthibridje

Rövid távon gondolkodik a Mercedes sporthibridje

Rövid távon gondolkodik a Mercedes sporthibridje 49
Rövid távon gondolkodik a Mercedes sporthibridje 50
Rövid távon gondolkodik a Mercedes sporthibridje 51
Rövid távon gondolkodik a Mercedes sporthibridje 52
Rövid távon gondolkodik a Mercedes sporthibridje 53
Rövid távon gondolkodik a Mercedes sporthibridje 54
Rövid távon gondolkodik a Mercedes sporthibridje 55
Rövid távon gondolkodik a Mercedes sporthibridje 56
Rövid távon gondolkodik a Mercedes sporthibridje 57
Rövid távon gondolkodik a Mercedes sporthibridje 58
Rövid távon gondolkodik a Mercedes sporthibridje 59
Rövid távon gondolkodik a Mercedes sporthibridje 60
Rövid távon gondolkodik a Mercedes sporthibridje 61
Rövid távon gondolkodik a Mercedes sporthibridje 62
Rövid távon gondolkodik a Mercedes sporthibridje 63
Rövid távon gondolkodik a Mercedes sporthibridje 64
Rövid távon gondolkodik a Mercedes sporthibridje 65
Rövid távon gondolkodik a Mercedes sporthibridje 66
Rövid távon gondolkodik a Mercedes sporthibridje 67
Rövid távon gondolkodik a Mercedes sporthibridje 68
Rövid távon gondolkodik a Mercedes sporthibridje 69
Rövid távon gondolkodik a Mercedes sporthibridje 70
Rövid távon gondolkodik a Mercedes sporthibridje 71
Rövid távon gondolkodik a Mercedes sporthibridje 72
Rövid távon gondolkodik a Mercedes sporthibridje 73
Rövid távon gondolkodik a Mercedes sporthibridje 74
Rövid távon gondolkodik a Mercedes sporthibridje 75
Rövid távon gondolkodik a Mercedes sporthibridje 76
Rövid távon gondolkodik a Mercedes sporthibridje 77
Rövid távon gondolkodik a Mercedes sporthibridje 78
Rövid távon gondolkodik a Mercedes sporthibridje 79
Rövid távon gondolkodik a Mercedes sporthibridje 80
Rövid távon gondolkodik a Mercedes sporthibridje 81
Rövid távon gondolkodik a Mercedes sporthibridje 82
Rövid távon gondolkodik a Mercedes sporthibridje 83
Rövid távon gondolkodik a Mercedes sporthibridje 84
Rövid távon gondolkodik a Mercedes sporthibridje 85
Rövid távon gondolkodik a Mercedes sporthibridje 86
Rövid távon gondolkodik a Mercedes sporthibridje 87
Rövid távon gondolkodik a Mercedes sporthibridje 88
Rövid távon gondolkodik a Mercedes sporthibridje 89
Rövid távon gondolkodik a Mercedes sporthibridje 90
Rövid távon gondolkodik a Mercedes sporthibridje 91
Rövid távon gondolkodik a Mercedes sporthibridje 92
Rövid távon gondolkodik a Mercedes sporthibridje 93
Rövid távon gondolkodik a Mercedes sporthibridje 94
Fotó megosztása:

A különleges négyajtós sporthibridhez az AMG GT kupé aerodinamikáját idéző karosszériaidomokat rajzoltak – ilyen például az első kötény és a légbeömlők. Hátul az egyedi embléma ragadja meg a tekintetet, a hibrideknél ma már általános kék szín helyett itt pirossal írták a típusjelzést.

A plug-in hibrid természetesen megkapta a modellfrissítésnél bevezetett AMG Ride Control+ felfüggesztést, de a kompozit fékrendszer is alapáras, míg a multimédiás rendszert különleges hibrid képernyőkkel és menüpontokkal egészítették ki.

Rövid távon gondolkodik a Mercedes sporthibridje 95

A hajtáslánc részleteiben elmerülve, a 204 lóerős villanymotor kétfokozatú sebességváltóval, valamint az elektronikus vezérlésű, részlegesen önzáró differenciálművel közös egységet alkotva illeszkedik a hátsó tengelyre. A kétfokozatú váltó automatikusan kapcsol, 140 km/óra táján vált második fokozatba, pont, amikor a villanymotor eléri 13 500/perc maximális fordulatszámát. Az egész csomag fölött helyezkedik el a nagy teljesítményű, ám kis tömegű akkumulátorcsomag, javítva a modell tömegeloszlását. Noha a villanymotor hátul található, és elsősorban itt is hajt, az összkerékhajtás révén szükség esetén előre is juttathat akár 320 Nm nyomatékából.

Rövid távon gondolkodik a Mercedes sporthibridje 96

Az akkumulátor mindössze 6,1 kWh kapacitású, ám rendkívül nagy teljesítményre képes: állandó teljesítménye 70 kW, de 10 másodpercen át akár 150 kW-ot is le tud adni. Az apró akku előnye a minimális, 89 kg-os tömeg – ez igen nagy, 1,7 kW/kg teljesítménysűrűséget jelent. Az elektromos hatótávolság mindössze 12 kilométer, ami azonban így is lehetővé teszi, hogy például a belvárosban emissziómentesen közlekedjünk; az akkumulátort úgy hangolták, hogy képes legyen azonnal leadni csúcsteljesítményét. A regeneratív fékteljesítmény négy fokozatban állítható, maximumon akár egy pedállal is vezethető az autó. A 400 voltos akkumulátor innovatív, közvetlen hűtést kapott: a nem vezető hűtőfolyadék közvetlenül a cellák körül, között áramlik.

Rövid távon gondolkodik a Mercedes sporthibridje 97