Az augusztus derekán megrendezett monterey-i autós aukción 1,6 millió dollárt, azaz mintegy 477 millió forintot fizetett ki egy eltökélt gyűjtő a Lexus LFA egy különösen ritka példányáért.

Soha nem fizettek még ennyit japán autóért 1

Íme, minden idők legértékesebb japán autója. A képre kattintva megnyílik a galéria.

Akik ismeri a modell történetét, sejthetik, hogy a rekorder egy Nürburgring-csomagos példány volt: ezekből mindössze 64 darabot gyártottak, amelyekből csupán 25 került Észak-Amerikába. Ebből a huszonötből össz-vissz három darabot fényeztek feketére, olyan pedig, aminek a belső tere is teljesen fekete (Alcantara, bőr, karbon és sötét magnézium), tudomásunk szerint ez az egyetlenegy.

Ha ez nem volna elég, az 571 lóerős, ültetett futóművű, átdolgozott aerodinamikai csomaggal szerelt autó mindössze 1500 kilométert futott, így épp csak bejáratták. Az állapota ennek megfelelően a hibátlan és a tökéletes között mozog.

Soha nem fizettek még ennyit japán autóért 2

926 mérföld, azaz 1490 km-es futásteljesítmény

A Lexus LFA ára évek óta kúszik felfelé, de soha nem lépte még át az egymillió dollárt, az 1,6 millió tehát elképesztően magas összegnek számít. Ennyit utcai japán autóért soha nem fizettek még árverésen. Vannak persze versenyautók (az a Mazda 767B például, amely első japán autóként nyert Le Mans-ban 1991-ben, 1,75 milliót ért meg valakinek), meg jótékony célra elárverezett autók (a csúcsot a 001-es alvázszámú Toyota Supra A90 tartja 2,1 millió dollárral), amikért ennél is többet adtak, de azok más kategóriába tartoznak.

Soha nem fizettek még ennyit japán autóért 3

Szürke fényezés, vadítóan harsány, piros-fekete belső, mindez 819 ezer dollárért (további képekért kattints!)

Ugyanitt, ugyanekkor egyébként egy másik rekord is megdőlt: egy másik, teljes mezei kivitelű (azaz nem Nürburgring-csomagos) Lexus LFA 819 ezer dollárt (kb. 245 millió Ft) ért meg valakinek. Ez nagyjából dupla annyi pénz, mint amit alapkivitelű LFA-ért eddig kifizettek.