Eric Weinberger németországi Lexus-kereskedő negyvenedik születésnapja pont egybeesett az LFA 2012-es európai bevezetésével. Rendelt is magának egyet az autóból, és alighanem már azt számolgatta, hogyan fogja kihasználni az autóval együtt járó nürburgringi éves bérletet (a kocsit a nagyobb motorteljesítményt, feszesebb futóművet, feljavított fékeket és karbon aerodinamikai elemeket tartalmazó Nürburgring-csomaggal kérte), amikor nem várt dolog történt.

Akio Toyoda cégelnök ugyanis úgy döntött, személyes gesztussal kedveskedik az LFA első németországi vásárlójának, és még a gyárban szignálta a sárga LFA motorházfedelét.

Mivel pedig tudomásunk szerint ilyet mással, máskor nem tett, az eleve csak 500 darabos LFA-széria ezen példánya abszolút egyedülállóvá vált a világon. Ezt alighanem Weinberger úr is gyorsan felismerte, mert az autót nem vezette, hanem várt. Várt. És várt.

Egészen 2019-ig, amikor is úgy gondolta, ideje áruba bocsátani különleges járművét. Más hasonló autókért 850-900 ezer eurót szokás kérni (pontosabban ő annyit kér, hiszen 3 darab 10 kilométert futott LFA-t is árul szalonjában, valamint egy 2400 kilométeres példányt, potom 700 ezerért), ezt a példányt viszont 6,4 millió euróra tartja.

Ez valamivel több mint kétmilliárd forintnak megfelelő összeg, jóval több, mint amit valaha japán autóért fizettek: azért a Mazda 767B versenyautóért, amely 1990-ben első japánként megnyerte a Le Mans-i 24 órás versenyt, 1,75 millió dollárt (mostani árfolyamon 495 millió forintot) adtak egy 2017-es árverésen.

Fotók bizonyítják, hogy Toyoda úr saját kezűleg firkantotta alá a motorházfedelet

Lexus LFA-ért még soha nem fizettek 825 ezer dollárnál (2018; 233 millió Ft) többet, így voltaképpen Weinberger úr jutányos árú LFA-i is vagy extrém módon túlárazottak, vagy ennyire felment az ára a japán szupersportkocsinak.

A kérdés persze nem az, hogy mennyit kérnek az autóért, hanem hogy mennyit fognak megadni érte. Ha ugyanis valaki leperkálja a 6,4 millió eurót, a világ legértékesebb japán autójára tesz szert, ami akár még tovább is növelheti az értékét… bár ennyi pénzből akár veterán Ferrarit is vehetnénk.

650 kilométert futott az autó, még bejáratós

Forrás: mobile.de, Smarter Media