Nürburgring Edition néven limitált sorozatot készít az LFA-ból a Lexus. Ez csak azért furcsa, mert a normál LFA is elég speciális, mindössze 500 darab készül belőle összesen.

Már nem annyira meglepő, ha tudjuk, hogy a Lexus két autóval is rajthoz áll idén a Nürburgringi 24 órás versenyen. Ahogy a gyár mondja, ez lesz az első alkalom, hogy a sorozatgyártású LFA részt vesz egy versenyen. A Gazoo Racing által indított autók egyikét egy japán, míg a másikat egy európai pilótatrió vezeti majd.

570 lóerős V10-es motorral

570 lóerős V10-es motorral


Az ő feladatuk lesz, hogy a LFA eddigi rossz versenytapasztalatit feledtessék. Mint ismeretes a Lexus korábban versenybe küldte a még fejlesztés alatt álló autó prototípusait. Tavaly az egyik kigyulladt, a másik a remek 87. helyet szerezte meg. 2008-ban összetört, majd a 120. helyen ért célt a prototípus.

Az új utcai különlegesség a már ismert 4,8-as V10-es motort kapja, de 10 lóerővel erősebben, vagyis 570 lóerővel, ami vélhetően a sportosabb kipufogó érdeme. Módosítottak a sebességváltó programozásán, így 0,2-ről 0,15 másodpercre csökkent a kapcsolási idő, valamint feszesebb hangolású futóművel szerelik.

Mindezek együttesen gyorsabbá teszik az autó versenypályán, akár a Nürburgingen, ott ahol az autó eredeti nagy sebességű tesztje is folyt.

Keményebb futómű és új szárny javítja az útfogást

Keményebb futómű és új szárny javítja az útfogást


A Nürbugring Edition négyféle színben rendelhető: fekete, matt fekete, fehér és narancs. Ám nem színéről azonosítható legkönnyebben, sokkal inkább a méretes hátsó szárnyról, illetve a kissé átalakított első spoilerről. Az autó egyedi keréktárcsákat és versenypályára is használható abroncsokat kap.

Egyelőre az autó felárát nem hozták nyilvánosságra, mint ahogy azt sem, hogy az új modell az 500-on felül vagy belül készül. Bár a normál LFA 72,5 millió forintos árába is beleférhetnek a változtatások, azért mi biztosra vesszük, hogy többe kerül majd az új modell.