A mai napon Bugatti-Rimac néven új óriásgyártó jelent meg a hipersportkocsik piacán. Az ezer lóerő fölötti szegmensben jelen lévő két márka, a francia eredetű Bugatti és a horvát Rimac között a Porsche jelenti az összekötő szálat, amely a Rimac résztulajdonosaként kaput nyitott a horvát butikmárkának a Volkswagen-csoport ékköve felé.

Az új vegyes vállalat hivatalosan 2021 utolsó negyedévében jön létre zágrábi központtal. A megállapodás értelmében a Bugatti 55%-ban a Rimac, 45%-ban a Porsche tulajdonában áll majd, ám mivel a Porschéé a Rimac 24 százaléka, ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy a Rimac 42 százalékban tekintheti magát a Bugatti főnökének, de persze ennél jóval összetettebb az ügylet (hogy mennyire, azt a cikkünk alján található grafika szemlélteti).

A fúzió egyelőre nem jelent változást egyik cég életében sem. A Bugatti Chiron és a Rimac Nevera egyaránt gyártásban marad, a Bugatti Automobiles S.A.S. az új cégen belül él tovább, és változatlanul a franciaországi Molsheimben készülnek a Bugatti modellek. A jövőben azonban megjelenhetnek a Rimac technológiáját alkalmazó Bugatti modellek.

Az új vegyes vállalat vezérigazgatójának Mate Rimacot nevezték ki, az új cég 430 alkalmazottal kezdi meg működését; ebből 300 Zágrábban, 130 Molsheimben dolgozik majd.

A Volkswagen eladta a Bugatti márkát 2

Meglehetősen bonyolult az új cégcsoport tulajdonosi szerkezete. A lényeg: a Rimac technológiai ága független maradt, illetve önálló márkaként él tovább a Bugatti és a Rimac is – legalábbis egyelőre.