Aki hallott már róla, a világ legfejlettebbnek ígérkező elektromos hipersportautójának gyártójaként ismeri a horvát Rimac Automobili vállalatot. A C_Two valójában felfoghatatlan képességekkel bír, ám nem ez teszi különösen izgalmassá, befektetési céllá a vállalatot, hanem egyrészt az akkumulátorvezérlések, az akkurendszerek és a nagyfeszültségű hajtástechnológia terén összegyűjtött tudása, másrészt a kis szériás és prototípusgyártásban szerzett tapasztalata.

60 százalékkal növelte részesedését a Rimac márkában a Porsche 1

Rimac C_Two

A Porsche ezt már 2018-ban felismerte, és befektetőként támogatta a vállalatot. 2019-ben 15 százalékra növelte részesedését, amit most 24 százalékra tornázott fel, további 70 millió eurós (átszámítva mintegy 25,9 milliárd forintos) ráfordítással. A Rimac ragaszkodik a függetlenségéhez, így kérdés, hogy mennyi tulajdonrészt hajlandó további befektetésre váltani a későbbiekben.

Az 1914 lóerős, 412 km/óra végsebességre képes C_Two fejlesztése és a gyártás előkészítése meglehetősen tőkeigényes folyamat volt, ugyanakkor az üzlet meglehetősen jövedelmező: a 150 darabosra tervezett széria összes példányát már évekkel a gyártás beindítását megelőzően lekötötték, annak ellenére, hogy egy autóért mintegy kétmillió eurót kér el a gyártó.

60 százalékkal növelte részesedését a Rimac márkában a Porsche 2

Rimac C_Two