Az Alfa Romeo 4C legfontosabb ihletadó forrása az 1967-es Alfa Romeo 33 Stradale versenyautó volt. A dicső múlt előtti tisztelgést azonban soha nem lehet túlzásba vinni, ezért az Alfa Romeo most speciális fényezéssel, egyedi kivitelű felnivel és különleges bőrkárpitozással felszerelt, limitált kiadással rukkolt elő, ami nem csak formavilágában és szellemiségében, de színvilágában is a nagy elődöt idézi.

Játék a színekkel 1
Játék a színekkel 2

Játék a színekkel

Játék a színekkel

Játék a színekkel 21
Játék a színekkel 22
Játék a színekkel 23
Játék a színekkel 24
Játék a színekkel 25
Játék a színekkel 26
Játék a színekkel 27
Játék a színekkel 28
Játék a színekkel 29
Játék a színekkel 30
Játék a színekkel 31
Játék a színekkel 32
Játék a színekkel 33
Játék a színekkel 34
Játék a színekkel 35
Játék a színekkel 36
Játék a színekkel 37
Játék a színekkel 38
Fotó megosztása:

Ha persze csak ennyiről volna szó, akár utólag is átalakíthatnák bármely meglévő 4C-t, de nem: az Alfa Romeo az autó szénszálas vázát is áttetsző pirosra színezte, ilyet pedig még nem kínáltak eddig – és vélhetően nem is fognak.

A rokoni szálakra a műszerfalon, a küszöbökön és a padlókonzolon elhelyezett plakettek is felhívják a figyelmet, emellett egy sorszámozott könyvecskét is kapnak az ügyfelek, ami a modell, a gyár és a 33 Stradale történetét írja le.

Játék a színekkel 39
Játék a színekkel 40

Ezen kívül a limitált széria megkapott minden létező tételt az extralistáról, az Akrapovic sportkipufogóktól kezdve a versenyhangolású futóművön át a takaróponyváig.

A motor paraméterei nem változtak, az 1750 köbcenties, soros négyhengeres turbómotor 240 lóerős, a modell végsebessége 257 km/óra.