Barcelonában naponta mintegy 2,5 millió kilogramm háztartási szemét keletkezik. Ennek mindössze 40 százalékát hasznosítják újra, a többi lerakókban végzi. Ezen belül akkora mennyiségű szerves hulladékról beszélünk, amelyből 150 millió kilométerre elegendő biometán üzemanyagot lehetne kinyerni – évi 15 ezer kilométeres futásteljesítménnyel számolva ez 10 ezer autót jelent.

Ez már elég motiváció volt a Life Metamorphosis projekt beindítására: a barcelonai Ecoparkban 26 méter magas, 4500 köbméter kapacitású tárolókba dobálják a szerves hulladékot. Ezekben oxigén nélkül beindul a bomlás, 30 nap múlva pedig létrejön a 65% metánt tartalmazó biogáz. Ezt finomítani kell, hogy üzemanyag lehessen, a visszamaradt biomasszát pedig trágyaként hasznosítják.

A finomított biometán vegyi összetétele megegyezik a vezetékes gázéval, így simán visszavezethető a hálózatba.

A számítások szerint a telep elegendő metánt állít elő ahhoz, hogy 3750 autót ellásson egy teljes éven át. Ennyit nem adott a projektnek a Seat, de egy Aronát és három Leont igen: ezekkel tesztelik a biogáz autóipari alkalmasságát, minimum 30 ezer kilométert futnak a szemétből készült üzemanyaggal.