A Nürburgring minden autószerető ember számára valami varázslatos helyet jelent, ahol az utcákon sportkocsik, de legalábbis pályára felkészített verdák veszítenek és ahol minden arról szól, hogy autózni mennyire jó dolog. Ez pedig nem ma kezdődött. A pályát még 1925-ben kezdeték el építeni és két évvel később, tavasszal lett készen. A teljes hossza ekkor 28,8 kilométer volt és két részből állt. Az egyik a ma is ismert Nordschleife, a másik a közútként szolgáló Südschleife. Azóta pedig lett egy Grand Prix pálya is. Az öreg versenypályára ráfér már a fejújítás, ezért most megkezdték minden idők legnagyobbját rajta.

Persze a Nürburgringet lehetetlen egyben felújítani, ezért most öt szakaszt jelöltek ki, így 2,5 kilométeren újul meg a pálya. Nem csupán aszfaltoznak, hanem egészen az alapokig lemennek, valamint kicserélik a rázóköveket és átépítik a kerítést is, ahol szükséges. Erre leginkább az új biztonsági előírások miatt van szükség. Míg korábban nem a tartósság volt az elsődleges szempont az építéskor és felújítások alkalmával, addig most ez nagyon fontos lett, így az új burkolat reményeik szerint akár két évtizeden át is kitart. Ügyelnek ugyanakkor arra is, hogy a pálya sem dőlésszögében sem vonalvezetésében ne különbözzön a megszokottól.

A Nürburgringen összesen 22 ezer négyzetméteres felületen dolgoznak jelenleg és az exkavátorok 10 ezer köbméter anyagot mozgatnak mozgatnak meg, valamint hatezer tonna aszfaltot törnek fel. Ennek egy része visszakerül az új keverékbe. A tervek szerint a felújítással február 22-én végeznek majd.