Az Index több olvasója is jelezte, hogy a közlekedési állapotok az M0-s lezárásával már hétfőn kegyetlen mértéket mutattak, rossz belegondolni, mi lesz jövő héttől, az iskolakezdés után.

Valaki azt írta, hogy “az útfelújítások miatt LEHETETLEN Halásztelekről Budapestre bejutni, akár saját autóval, akár tömegközlekedve.”

Az M0-s autóút déli szakaszának felújítása, valamint a térségben felújítás alatt álló két másik főút elsősorban azoknak az agglomerációs településeknek a lakóit sújtja (Szigethalom, Szigetszentmiklós, Szigetcsép, Halásztelek, Tököl, mintegy 40 ezer embert), akik a körgyűrűtől délre eső, Csepel-szigeti lakhelyükről szeretnének a fővárosba bejutni.

A tárgyilagos helyzetleírás után nézzük, hogy látják a helyiek:

“2018-ban Magyarországon úgy újít fel a NIF az M0-s déli szakaszán 12 kilométert (2020 tavaszáig), hogy elfelejt egyeztetni a Közúttal, aki most épít egy körforgalmat a Csepeli úton, és olyan laza kézmozdulattal zárja le Szigetszentmiklós M1 felé vezető felhajtóját és az M5 felől érkezők elöl a lehajtót, mintha nem lenne holnap. A másik felújítás közepén. Két egymástól teljesen független projekt, ami egyenként is kinyírná a hánytatott sorsú Csepel-sziget közlekedését. Mindeközben a szigetszentmiklósi önkormányzat mit sem sejtve a Közút és NIF titkos terveiről lezárta a Szigetszentmiklós Gerinc utat (ami egy elkerülő/mentesítő útként funkcionálna) és Halásztelket összekötő Massányi Károly utat. Harmadik csapás. Simán nem tudunk kijutni, és nem tudunk hazajönni sem. Jövő héten iskola…”

Volt, aki reggel 7.55-kor elindult Halásztelekről, és 10.30-kor érkezett a Nyugati pályaudvarhoz tömegközlekedéssel. Két és fél óra 20 kilométerre, szűk egy óra helyett.

Az erre közlekedő 38-as busz vezetője az Index olvasójának azt mondta, hogy a bár a menetrend szerint a menetidő egy körre (Csepel–Szigetszentmiklós–Csepel) 1 óra 40 perc lenne, de hétfőn nem volt ritka a 3,5–4 órás kör sem.

Egy helyi blognak egy 690-es járat sofőrje arról beszélt, hogy egyik körén 4 óra alatt tudta megtenni a Csepel, Szent Imre tér és Szigethalom közötti távot (ami a menetrend szerint 35 perc lenne).

Az egyetlen alternatíva a lassú és elavult ráckevei HÉV, ami az olvasók szerint most heringjárattá alakult.

A BKK folyamatosan figyeli a forgalmi helyzetet és szükség esetén alternatív útvonalak kijelölésével segíti majd a közlekedést (pl. egyes autóbuszok a Csepeli úton közlekednek Szigetszentmiklós irányában), amiről az utasokat tájékoztatni fogják.