Kíváncsi vagy, milyen az autó, amit a világ legnagyobb gyémántjáról neveztek el? Parancsolj, ő itt Cullinan, a Rolls-Royce legújabb modellje, egyben az első terepjáró (pontosabban SUV), amit a brit gyártó megalkotott.

A Rolls-Royce azt ígéri, hogy a Cullinan nem csupán egy divatjármű, hanem valóban úttalan utakra tervezeték

Dimenziói egészen elképesztők: 5,34 méter hosszú, 2,16 méter széles és 1,83 méter magas. Viszonyítási alapnak jó lesz mondjuk a legújabb Toyota Land Cruiser, ami 4,84 méter hosszú, 1,85 méter széles és 1,84 méter magas. Szóval még a batár japántól is nagyobb.

A 22 colos kerekeken suhanó Cullinan az első ötajtós Rolls-Royce. Az elektromos csomagtérajtó két irányban nyílik. A hátsó ülések és a csomagtér közé egy üvegfalat lehet húzni, így az utastér még csendesebb.

A csomagtartó, jobban mondva raktér, alapból 560 literes, ami a három részre osztott hátsó ülések távirányítású előredöntésével 1930 literig bővíthető. Tengelytávja 3,3 méter.

A háromszemélyes hátsó üléssor helyett természetesen van lehetőség arra is, hogy két fotel szereljenek be. Ebben az esetben a két ülés között hűtőszekrény, dekantáló, whiskys és pezsgős poharak kapnak helyet.

A kényelem mindenek felett: mivel az autó magas, ezért a beszállást megkönnyíti azzal, hogy négy centivel lejjebb ereszkedik.

A Cullinan a Rolls-Royce vadonatúj alumínium spaceframe platformjára épül, ugyanarra, amire az új generációs Phantom.

A Cullinan az első összkerekes Rolls. A hajtásról pedig 6,75 literes, duplaturbós V12-es motor gondoskodik, melynek teljesítménye 571 lóerő, nyomatéka 850 Nm. Végsebessége 250 km/óra, gázlómélysége pedig 54 centiméter, bár arra kíváncsi leszek, hogy ezt hány ügyfél fogja kihasználni.

Az első képen látható, csomagtérből kihajtható üléskészlet nem az egyetlen különleges csomag, amit a brit gyártó kínál a Cullinanhoz. Rendelhetünk csomagot drónozáshoz, sziklamászáshoz, horgászáshoz, ejtőernyőzéshez vagy akár bázisugráshoz is. A Cullinan ára durván 90 millió forint.