Bár a Porsche idén már nem vesz részt a WEC futam csúcskategóriájában, az LMP1-ben, de a 911-esek továbbra is a pályán futnak majd gyári és privát csapatoknál egyaránt. Nem mellesleg a sportkocsijairól híres német márka idén ünnepli 70. születésnapját. Érthető tehát, hogy miért is vállalták boldogan a feladatot, hogy elkészítik a Gyorsasági Világbajnokság idei biztonsági autóit. Egészen 2020-ig láthatunk majd Porsche modelleket ebben a szerepben.

Az idei szezon május 5-én indul a belgiumi Spa-Francorchampsban, a sorozat legnevesebb futama, a Le Mans-i 24 órás verseny június 16-án kezdődik. A mezőnnyel együtt járja körbe a világot a két biztonsági autó, melyek alapjául az egyik leggyorsabb modell, a 911 Turbo szolgált. Az autók Sport Chrono csomaggal felszerelt példányok és a technikához nem nyúltak hozzá. Ennek megfelelően a 911-es farában lévő 3,8 literes, hathengeres boxermotorra két turbófeltölőt akasztottak. 540 lóerős teljesítmény és 710 Nm nyomaték bőven elegendő ahhoz, hogy diktálhassa a megfelelő tempót. Álló helyzetből 100-ra 3 másodperc alatt gyorsul, a végsebessége 320 km/óra.

Apró változtatásokat hajtottak végre a matt fekete autókon, melyek fényhidat és még számos apró LED-es villogót kaptak, a beltérben az üléseket kagylókra cserélték és kiegészítő monitort kapott, hogy az autóból is követhetőek legyenek a pályán történt események. A fékeket és a felfüggesztést a pályára optimalizálták és a gumikat lecserélték Michelin Pilot Sport Cup 2-esekre. Természetesen nem csak a biztonsági autókat szállítja a Porsche, hanem összesen 11 autót biztosítanak a futamokra többek közt orvosi autónak.