A Jaguar Land Rover-csoportnál hagyománya van a nagyteljesítményű terepjáróknak, és mivel most már a Jaguar is rendelkezik crossover típussal, ők is engedélyt kaptak egy ilyen megépítésére.

Nem is akármi született a projektből: az F-Pace SVR a konszern 5,0 literes V8-asának kompresszoros kivitelét kapta meg, ami 550 lóerőt és 680 Nm nyomatékot jelent, ami akkor is tekintélyes, ha az autó menetkész tömege kettő tonna.

A végsebesség értelmetlen 283 km/óra, álló helyzetből 4,3 másodperc alatt éri el a 100 km/óra sebességet. Ilyen dinamikához teljesen átdolgozott futómű és fékrendszer szükséges: a rugók feszesebbek, a kanyarstabilizátorok keményebbek, a fékeket megerősítették.

A felnik 21 vagy 22 colos, könnyített kovácsolt könnyűfém darabok, hozzájuk hasonlóan a kipufogórendszer is jelentős tömegcsökkentést eredményez.

Nem nehéz megkülönböztetni mezei rokonaitól az autót: a motorházfedélbe és a kerékívekre vágott szellőzőrostélyok, a hátsó légterelők, a mélyre nyúló küszöb elárulja, mivel van dolgunk.

A beltérben rombusz alakú steppeléssel varrott, vékony héjú ülések várnak, hátul is kagylósított kivitelben. A sebességváltó programválasztó tárcsáját hagyományos váltókarra cserélték, a kormánykeréken váltófüleket helyeztek el.

A cég weboldalán már folyik az előjelentkezés, az értékesítés a nyáron indul.