Péntek este Németországban a Mercedes-Benz leleplezte a vadonatúj A-osztályt. Mint kiderült az autó öt helyszínen fogják gyártani a világon az egyik pedig Kecskemét lesz. Jelenleg is zajlik a gyár bővítése, amely több lépcsőben készül el. Előbb a jelenlegi kapacitást bővítik ki egy új karosszériaüzemmel, majd következik egy szinte komplett új, második gyár felépítése 2020-ig. Az alföldi városban eddig a B-osztályt, a CLA és a CLA Shooting Brake modelleket gyártották. A Mercedes-Benz A-osztály gyártása tavasszal kezdőik hazánkban. Az új autó világpremierjén ott van a Vezess újságírója is, hamarosan egy átfogó beszámoló is érkezik, addig pedig itt vannak az első fotók és infók a kocsiról.

MBUX-nek, azaz Mercedes-Benz User Experience-nek – magyarul MB felhasználói élménynek – nevezte el új generációs, tanulni képes infotainment rendszerét a Mercedes. Az új rendszer az A-osztály fedélzetén mutatkozik be, ahol személyre szabható élményt kínál, de ennél érdekesebb dolgokat is tud az új modell.

Az autót bemutató videókért kattints ide!

Arányaiban elődjét követi az új generáció, de lapos LED fényszórójával és nyújtott tengelytávjával (2699 helyett 2729 mm), valamint 16-19 colos kerekeivel felnőttebbnek, határozottabbnak tűnik.

Az agresszívabb orrhoz szélesebbnek ható farrész társul. Javul a helykínálat és a praktikum is, ugyanakkor a tetőoszlopok 10 százalékkal kevesebbet takarnak ki a külvilágból.

Az autót kategóriája legáramvonalasabb tagjának ígérik, Cw-értéke 0,25, de ezen túlmenően zárható lamellák blokkolják a hűtőlevegő útját a fő hűtőmaszk alatt.

Az A-osztály 4419 (korábban 4299) mm hosszú, 1796 (1780) mm széles, 1440 (1433) mm magas. Öt üzemben fogják gyártani világszerte, köztük Kecskeméten is.

Az utastérben modern, avantgárd megjelenés vár. A műszeregység fölött egyáltalán nincs árnyékoló – persze, hiszen műszeregység sincs, csak egy gigantikus kijelző, illetve kettő, amelyek szabadon állnak – alapkivitelben mindkettő 7 colos, de az egyik vagy akár mindkettő kérhető 10,25 colos méretben is.

A központi monitoron keresztül kommunikál a vezető az MBUX-szel, vagy fordítva. A rendszerhez olyan új funkciók csatlakoznak, mint a Car-to-X, azaz jármű és infrastruktúra közötti adatcsere, vagy a jármű nyomonkövetése funkció, amely parkolás után segít megtalálni a kocsit.

Az MBUX funkcionalitása ugyanúgy variálható, mint egy okostelefoné, idővel új fejlesztések, új alkalmazások is megjelennek majd, és ezeket szimplán le lehet tölteni.

Mondjuk ki egymás után tízszer: akár klimatizált masszázsfotelek is rendelhetők az új A-osztályhoz, a vezetőtámogató rendszerek az S-osztályból jönnek. Fokozzuk tovább a luxust: különösen nagy figyelmet fordítottak a hangszigetelésre.

Motorból háromféle lesz elérhető a bevezetéskor: az 1,6-os A200 (163 LE) duplakuplungos vagy kézi váltóval, a kétliteres A250 (224 LE) és a másfeles 180 d (116 LE) kizárólag az előbbivel lesz rendelhető.

Kérhető állandó összkerékhajtás, a szervokormány elektro-mechanikus, a futómű elöl MacPherson, hátul a legnagyobb motorhoz torziós híd helyett négylengőkaros független felfüggesztés jár, illetve kérhető ültetett sportfutómű és aktív lengéscsillapítás is.