A Lexus mindenképpen szerette volna megőrizni az LF-LC tanulmány vonalait a szériamodell, az LC számára. Csakhogy a tanulmány fontos dizájnelemei, mint a mélyre húzott motorháztető és a nagy kerekek miatt komoly fejtörést okozott a futómű elkészítése.

Mint az anyacég Toyota közleményéből kiderül, a jól ismert kettős keresztlengőkaros vagy rugóstagos rendszerek túl nagynak bizonyultak, ezért Maszumo Hidejuki vezető mérnöknek valami újat kellett kitalálnia. “Miután alaposan áttanulmányoztam egy többlengőkaros futómű virtuális metszeti képét, rájöttem, hogy mit is szeretne elérni valójában Szato Kodzsi főmérnök. És ez részben az evőpálcikáknak is köszönhető.”

Maszumo észrevette, hogy a rendszer öt lengőkarjának mindegyike másként viselkedik. Ezt evőpálcikák segítségével mutatta be csapatának, hogy aztán minden mérnök elkészíthesse és tanulmányozhassa saját makettjét, amíg teljesen át nem látják az új futómű-geometria működését. Ezt követően még hat kemény hónapot töltöttek azzal, hogy a konstrukciót tökéletessé csiszolják. Az új futómű dupla felső és alsó karokat alkalmaz, a bekötési pontokat pedig áthelyezték. Különlegesek a kettős gömbcsuklók is, amelyek azonnal, a volán elfordításának pillanatában továbbítják a kormányzási nyomatékot.

“A hagyományos megoldásoknál a felső lengőkarok bekötési pontja általában a kerekek fölött található, de az új rendszerben a kart nem kellett olyan magasan rögzíteni, így megmaradhatott az LC alacsonyan húzódó motorházteteje.”

A 2016-ben bemutatott Lexus LC egyelőre Japánban kapható, Európában még nem , piaci bevezetése később várható.