Még ma is nagyon jól cseng a GSi kifejezés az autórajongók körében, a ’80-as évek sportos Opeljeinek jelzése, Manta, Kadett, Corsa, Astra is viselte a három betűt, amelyet később az OPC (Opel Performance Center) jelre cseréltek. Most azonban visszatér. Ősszel a Frankfurti Autószalonon tartja az Opel az Insignia sportváltozatának világpremierjét, amely újra a GSi nevet kapja.

7 fotó

Kezdetben az új modell 2,0 literes turbós benzinmotort kap, amelynek maximális teljesítménye 260 lóerő, csúcsnyomatéka 400 Nm. Az erőátvitelt kormányról is kapcsolható nyolcfokozatú automata sebességváltóra bízták, amely négykerék-hajtáson keresztül juttatja a nyomatékot az útra. Hasonlóan a Focus RS megoldásához az Opel Torque Vectoring összkerékhajtásban hátul két tengelykapcsoló helyettesíti a hagyományos differenciált, a menethelyzetnek megfelelően egyedileg hajtva a a 20 colos kerekeket. Hamarosan kapható lesz a GSi dízelmotorral is.

„Az új Insignia GSi jóval gyorsabban tesz meg egy kört a Nürburgring-Nordschleifén, mint az előző generáció erősebb OPC-változata“ – jelentette ki a tesztfutamok után Volker Strycek, az Opel Performance Cars vezetője és autósport-igazgatója. Az okok egyike, hogy a GSi 160 kilogrammal könnyebb az összehasonlítható Insignia 2.8 V6 Turbo OPC-nél.

Legendás név jön vissza az Opelnél 6

2017  Opel Insignia GSi

Az Opel külön tesztközpontot tart fenn a Nordschleifén sportmodelljeinek hangolására, az Insigniához is itt végezték a beállítást. A rövidebb rugókkal a hagyományos Insigniához képest 10 milliméterrel alacsonyabban ül a karosszéria. Az Insignia GSi-ben széria az elektromechanikus FlexRide-futómű, amely állítja a csillapítást és a kormányzást, a gázpedál jelleggörbéjét és az automata kapcsolási pontjait. A vezető Standard, Tour és Sport mód közül választhat. A lassulást négydugattyús Brembo féknyergekre és 345 mm-s tárcsákra bízták.

A GSi kapott egy exkluzív verseny-üzemmódot is, ez az ESP-gombbal aktiválható. Ha kétszer egymás után megnyomják, kikapcsolódik a kipörgésgátló, és nagyobb szögű farolást enged meg az avatott kezű pilótának az ESP.

Legendás név jön vissza az Opelnél 7

2017  Opel Insignia GSi

Látványban sem rossz az Opel Insignia GSi. Sportos lökhárítók, krómozott kipufogóvégek és kis szárny teszi egyedivé a modellt, amelynek keréktárcsái is egyediek. Az utastérben a legkülönlegesebb részlet a kagylóülés, amely nemcsak a sportos vezetést támogatja, de a kényelemre is gyúr: szellőztetett, fűtött és masszírozó, oldalpárnái állíthatók. Természetesen GSi-logó díszíti. Nem hiányzik a sportkormány és az alumínium pedálsor sem, a tetőkárpit pedig fekete.