Aki kicsit is igényes az autójára, annak nem mindegy, milyen gumiabroncsot használ vagy milyen olaj biztosítja a motor kenését és azt milyen gyakran cseréli (biztosan nem 30, pláne 70 ezer kilométerenként, mert utóbbira is akad példa).
40 év kellett a földgázalapú olajhoz és benzinhez
Az olajmárka kiválasztása sokszor komoly hitvitákat eredményez, amelyben kár is megpróbálni igazságot tenni. A téma mindenesetre kulcskérdés az autórajongók között, a döntéshozatalban kinél ez, kinél az az impulzus döntő.

Sok autógyártó nyújtotta meg az olajcsere-periódus felső határát 30 000 kilométerre. A rugalmas szervizintervallumokkal az autó elvileg tudja, hogy mikor kell cserélni a kenőanyagot, de sokan a fix 10 vagy 15 ezres periódusra esküsznek
Hamisított olaj helyett
A Shell GTL bázisolajból készült kenőanyagai megfelelnek az autógyártók egyre hosszabb, komoly terhelést jelentő, és üzemanyag-takarékosságot megkövetelő olajcsere-periódusainak is. Több márka gyári első feltöltésű olajaként szolgálnak, ezt takarja az OEM (Original Equipment Manufacturer) elnevezés. “Fontos megjegyezni, hogy az Orbico Hungary Kft. a Shell hivatalos kenőanyag-kereskedője, így az Orbicótól vásárolt minden kenőanyag biztos, hogy a hivatalos, eredeti forrásból származik” – mondta Tamás Tamás, a Shell kenőanyagok üzletágvezetője a hazánkban elharapódzott olajhamisításra utalva.

A kampány arcának választott Talmácsi Gábor 2007-ben nyert világbajnoki címet a Moto GP 125-ös mezőnyében
A 20 milliárd dollárból (5532 milliárd Ft) felépített katari üzemnek 24 reaktortornya van, amelyek egyenként 1200 tonnát nyomnak, ez megfelel 7 Jumbo Jet repülőgép súlyának. Az üzem beépített forgógépes teljesítménye 1000 megawatt, ez két paksi blokk teljesítményével egyenértékű.
Naponta 1000 tartályautónyi cseppfolyósított oxigént állítanak elő a Pearl üzemben. Külön érdemes megemlíteni, hogy a gyár egyik mellékterméke a víz, amiből naponta 300 000 hordónyi mennyiség keletkezik, ezt a vizet természetesen a gyár visszaforgatja termelése során.





