Szinte szikrázott a levegő a frankfurti reptér egyik parkolóházában a sok elektromos vagy félig elektromos Fordtól
A konnektorról is tölthető C-Maxok amerikai specifikációval, piros indexszel, "Object in the mirror..." feliratú tükrökkel érkeztek, de hamarosan megjelenik az európai változat is
Ez a Mondeo nálunk csak 2015-ben mutatkozik be hivatalosan, most még Fusion-ként, amerikai specifikáció szerint berendezve vezettük a hibridverziót
A Focus Electric csak villannyal megy, a C-Max plug-in hibrid konnektorról is tölthető akkuval készül, a Mondeo hibrid sima hibrid, villannyal csupán pár kilométert tud megtenni, korlátozott sebességgel
79 fotó

Amíg tölt, kék, ha nem kék, mehetünk

Amíg tölt, kék, ha nem kék, mehetünk

Egyebek mellett erre jutott a stuttgarti központú IFUA Horváth & Partners vezetési tanácsadó cég felmérése. Két évvel ezelőtt még csak kétféle szériamodell volt elérhető a német piacon, és ezek 60 százalékkal kerültek többe azonos kategóriájú hagyományos társaiknál.

Az autóipar sokat áldozott az akkumulátorok fejlesztésére, így hamarosan jelentősen megnő a villanyautók hatótávolsága is. A nyilvános töltőoszlopok száma 2010 és 2012 között évi 80 százalékkal, háromezerre emelkedett Németországban, annak dacára, hogy az ezeket telepítő cégeknek ez hatalmas veszteségeket okozott – a Siemens például nemrég ki is vonult ebből az üzletágból.

Hazánkban jelenleg húsz elektromos közcélú töltőoszlopot telepítettek az áramszolgáltatók, elsősorban Budapesten és Nyugat-Magyarországon. Az év végéig további tíz kút megnyitását ígéri az egyik energiaszolgáltató, amelynek kútjait – mind a régieket, mind az újakat – az idén még ingyen lehet használni.

Jelenleg alig több mint tízezer villanyautó van német tulajdonban, s számuk az év végére is csak 13 ezerre várható. A fejlesztések és az árcsökkenés gyors üteme azonban azt valószínűsíti, hogy 2020-ra nemcsak teljesíteni, hanem túlteljesíteni is sikerül a berlini kormány által kitűzött célt, hogy addigra egymillió elektroautó fusson az ország útjain.