Magyarországon a már működő rendszer újul meg, és a korábbi Weltauto helyett Das Weltauto néven 38 kereskedéssel alkot értékesítési hálózatot.
Használt autó garanciával
Az autóvásárlás nem gyerekjáték
Az Ipad sokmindenre jó
15 fotó
Új márkanév, új arculat

Új márkanév, új arculat

Új márkanév, új arculat


Egységes megjelenésű világmárkává fejleszti a használtautó-üzletágát a VW csoport. A Porsche Holding által az 1990-es évek elején, Ausztriában létre hozott Weltautót 2000-től ismerhette a hazai közönség, de az arculatválás után már Das Weltauto feliratot lesz érdemes keresni, ha valaki átvizsgált, garanciális használ tautók között válogatna. A Volkswagen Csoport 2011-ben úgy döntött, hogy a Weltauto programot a teljes világhálózatára kiterjeszteni. Az idén ősztől a csoport fő piacain az Amerikai Egyesült Államoktól kezdve Németországon át Japánig mindenhol e márkajelzés alatt kínálják a használt autókat. 
Ezzel egy időben a magyarországi hálózat arculata is átalakult, a szolgáltatások igazodnak a konszern által meghatározott minőségi kívánalmakhoz. Horváth Zoltán márkaigazgató sikertörténetnek nevezte a Weltatuto 13 éves magyarországi teljesítményét, amely alatt csaknem 70 ezer használt járművet értékesítettek. 2007-ben volt a legjobb évük, 11 ezer autóval, a válság óta azonban 6500 darab körül alakul az éves eladás. 
Az autóvásárlás nem gyerekjáték

Az autóvásárlás nem gyerekjáték

Eközben a hazai használtautó-forgalom idén már nagyjából 290 ezernél tart – ennyi autó talált idén új gazdára –  amely 10,7 százalékkal több, mint 2012-ben. Változatlanul egyre nő a használt autók magánimportja, idén már 40 ezernél több autót regisztráltak, azonban ezzel párhuzamosan az autók átlagéletkora is nő, a tavalyi – 10,6 évről 10,8-ra – hiszen a legtöbb vevőnek csak idősebb autóra futja.