A hatodik karika a töltőaljzat, a hatodikban elhelyezett kapcsolóval az azonnali vagy időzített töltés között választhatunk

A hatodik karika a töltőaljzat, a hatodikban elhelyezett kapcsolóval az azonnali vagy időzített töltés között választhatunk

A hatodik karika a töltőaljzat, a hatodikban elhelyezett kapcsolóval az azonnali vagy időzített töltés között választhatunk


Egy közepesen erős hangolású 1,4 literes TFSI benzinmotor és egy combos villanymotor alkotja annak az e-tron modellnek a hajtásláncát, amelyet a Győrben gyártott A3 alapjaira építettek, és amelyet március elején, Genfben mutat be az Audi.

A korábbi elektromos, fedélzeti generátoros megoldásokkal ellentétben itt egy klasszikus párhuzamos hibridről van szó, amelyben a két erőforrás akár együtt, akár külön-külön képes mozgatni a járművet. A villanymotort az új fejlesztésű, hatfokozatú e-S Tronic (azaz hibrid üzemre optimalizált duplakuplungos) sebességváltóval építették egybe, innen az első kerekekhez megy a hajtóerő.

A kombinált rendszerteljesítmény 204 lóerő, a hibrid üzemű forgatónyomaték 350 Nm, azaz egy jobb 2,5 literes dízelmotor képességeit nyújtja az autó, ám koromrészecske-kibocsátás nélkül, töredék üzemanyag-fogyasztással. A hivatalos adatok szerint 1,5 l/100km átlagfogyasztás és 35 g/km CO2-kibocsátás az A3 e-tron környezeti egyenlege.

Annyi üzemanyagból, amivel egy apró robogó elpöfög, az A3 e-tron lenyűgöző dinamizmust hoz ki: a 7,6 másodperces gyorsulás százra, és a 222 km/óra végsebesség nem hangzik kompromisszumos megoldásnak. Pusztán akkumulátoraira támaszkodva is képes haladni az autó, legfeljebb 130 km/óra sebességgel, vagy legfeljebb 50 kilométer távon.