Ez a tavalyi tanulmányautó belső tere, de a szériamodellé is ilyen lehet

Ez a tavalyi tanulmányautó belső tere, de a szériamodellé is ilyen lehet


A Ford kiadta az első gyári képet a B-MAX-ról. A Fusion utódja nem sokban különbözik az egy éve leleplezett tanulmányautótól, amelyről itt olvashat részletesen.

1,5 méteres ajtónyílás

Különlegessége a hátsó ajtóba integrált tetőoszlopban rejlik, így a B-oszlop nélküli karosszéria szinte teljes oldalfala nyitható.

Összesen 1,5 méteres nyílást tesz szabaddá az elhúzott hátsó és a kinyitott első ajtó, ami páratlanul könnyűvé teszi a beszállást hátra, illetve a gyermekülések beszerelését, a porontyok bekötését.

Bóracéllal megerősített, ultramerev ajtókeretek pótolják a hiányzó B-oszlopot, hogy ne szenvedjen csorbát a biztonság oldalütközésben

Turbós, háromhengeres benzines

A Ford még nem közölt konkrétumokat a motorkínálatról, de a Focus és a B-MAX vezeti be az új benzines motorcsaládot. A méretcsökkentés (downsizing) elve ezúttal is érvényesült, csak az amerikai F-150-nel szemben itt nem a szívó V8-ból lett feltöltött V6, hanem a négyhengeresből soros háromhengeres. A benzines motorokat turbófeltöltéssel sikerült megtáltosítani, 100 és 120 lóerős verziókra számíthatunk a dízelmotorok mellett.

A B-MAX a romániai Craiovában készül, ez az első személyautó, amelyet a Ford gyártani kezd az egykori Oltcit-üzemben.

A világpremier a Genfi Autószalonon lesz március elején, az egyterű értékesítése a tervek szerint július végén, augusztus elején kezdődik hazánkban – tudtuk meg Varga Zsombortól, az importőr PR-igazgatójától.

Új perspektíva: nincs útban a középső tetőoszlop

Menj tovább!

Az újdonságot talán már új szlogenjével vezeti be a Ford: az európai Feel the difference (érezd a különbséget) és az egyesült államokbeli Drive One (vezess egyet) jelmondatot a globális Go Further! (kb. juss messzebbre vagy menj tovább) szlogen váltja fel.Talán a Fordnál is kedvelik a P. Mobil klasszikus melódiáját?