Ellentétben a Ferrarival, a Lamborghininél az alapkoncepció része, hogy az autóik négykerék-hajtással készülnek. Ám ahogy a Ferrarinál megszületett az összkerékhajtású FF, úgy a Lamborghini is nyitott a másik irányba. 2009-ben mutatkozott be a gyár első számú tesztpilótájáról elnevezett Gallardo LP550-2 Valentino Balboni.


A szimplán hátsókerék-hajtású kivitel nagy siker lett, így a Balboni kivitel után más neveken is piacra került a modell, de csak zárt kivitelben. A ma megnyílt Los Angeles Autoshow-n azonban az olasz sportkocsigyár bemutatta a Gallardo LP550-2 Spydert.

Ebből a hosszú névből kiderül, hogy a nyitható tetős Gallardóba hosszában beépített 550 lóerős motor kerül, amely csak két kereket hajt, persze a hátsókat. Az LP550-2 Spyder 4,2 másodperc alatt gyorsul száz km/órára, míg végsebessége 319 km/óra, vagyis kis mértékben lassabb a normál Spydereknél. Az élmény azonban mindenképpen fokozott, főként, mert az új változat 30 kilóval könnyebb, azaz 1520 kilót nyom.

A hajtás átalakításával párhuzamosan a mérnökök Sant’Agata Bologneseben módosítottak az autó futóművén, illetve kissé a kocsi megjelenésén, aerodinamikai jellegén is. A kocsihoz sperrdifi és sportmódba kapcsolható ESP is jár. A hatfokozatú manuális mellett hatfokozatú automata sebességváltóval is rendelhető. A kormány mögötti füleknek köszönhetően vélhetően utóbbit kedvelik majd jobban.

Nem véletlen a modell időzítése sem, hiszen az autó talán a Gallardo-kínálat legkülönlegesebb modellje, így képes rá, hogy az utód érkezéséig ismét a rivaldafénybe emelje a típust. Abszolút vezetési élményre hangolt sportkocsi, amely a nyitott tetős autózás különlegességét is nyújtja.