Az Audi A8 minden generációjából készült sportváltozat, így lesz a legújabb, hétfőn bemutatott variánssal is. Ezt Stefan Sielaff az Audi formatervezési igazgatója árulta el az Autocarnak.

Az S8-asok a nagyobb teljesítmény és feszesebb futómű mellett számos különleges részlettel készültek, hangsúlyozva az erőt és a dinamikát. Ugyanakkor a nagyobb felnik, a sportosabb lökhárítók és a hangsúlyosabb kipufogók mellett is visszafogott megjelenésűek maradtak.

Az A8 legerősebb motorja eleinte 375 lóerő
2011-ben érkezhet az S8
Eltér majd jelentősen az A8-tól
Az S1-ben 170 lovas 1,4-es motor lehet
4 fotó
Az A8 legerősebb motorja eleinte 375 lóerő

Az A8 legerősebb motorja eleinte 375 lóerő

Az A8 legerősebb motorja eleinte 375 lóerő


Ez azonban megváltozik, a szakember ugyanis elárulta, hogy a jelenlegi S-modellekhez képest az újak sokkal jobban eltérnek majd a hagyományos sorozat tagjaitól. “Új formai irányvonalat hoz majd, amely megjelenik a következő S6, S7 és S1 modelleken is” – mondta Sielaff a brit lapnak.

Jelenlegi információink szerint az S8-ba egy újfejlesztésű V8-as motor kerül, szemben a most használt Lamborghini eredetű V10-essel. Az új blokk két turbófeltöltőt kap, amelyeket nem a V külső oldalain helyeznek el, hanem belül. Ilyen kialakítást már használ a BMW pl. az X6 M modellnél.

Az S1-ben 170 lovas 1,4-es motor lehet

Az S1-ben 170 lovas 1,4-es motor lehet

Az S1-ben 170 lovas 1,4-es motor lehet


Az S8 a jelenleginél jóval erősebb lesz, 550-600 lóerős teljesítménnyel érkezhet. E nélkül aligha kelhetne versenyre az S63 AMG-vel, az S65 AMG-ről nem is beszélve. Ekkora teljesítménnyel 4,4 másodperces sprintidő várható. A végsebessége csak elektronikával visszafogva 250.

Bár eddig az S8-cal foglalkoztunk érdemes még egyszer rápillantani Sielaff nyilatkozatára, hiszen most először ismeri el hivatalosan az Audi, hogy készül A7-es és A1-es Audi is, pedig kémfotókról már ismerjük a luxuskupét és a kisautót, amelyekből ezek szerint sportváltozat is készül.