Nem titok, a Lamborghini dolgozik a Murcielago utódján. A világsajtóban Jotaként hívott sportkocsi 700 lóerős teljesítménnyel és az Estoque tanulmányhoz hasonló formai jegyekkel érkezik. Csakhogy a Lamborghini szeretne egy igazi imázsmodellt is versenybe küldeni, olyat, mint az Enzo a Ferrarinál, amely gyártása leállása után is megőrzi kiemelkedő státusát.
A jelenleg Ursu néven futó (az igazi neve más lesz) sportkocsi a Jota módosított szénszálas műanyagból készült vázszerkezetére épül, ugyanakkor, míg a Jotánál a karosszériaelemek vegyesen alumíniumból és karbonból készülnek, addig az Ursu külseje tisztán műanyagból épül, biztosítva a kisebb tömeget.
Az autók továbbfejlesztett aktív aerodinamikai elemekkel gazdagodnak, azaz nemcsak a motorhoz jut majd több levegő, mint a Murcielagónál, de a spoilerek is a sebesség függvényében kezdenek munkába, és megjelenik a fékszárny is. Azaz a hátsó spoiler nagy sebesség melletti erős fékezésnél előre-bukik, hogy csökkentse az autó bólintását, így javítva a hátsó kerekek szerepét fékezéskor.
Erre szükség is van, mert bár ugyanaz a 6,0 literes, V12-es motor kerül mindkét Murcielago-utódba, a Jota nem épp elhanyagolható teljesítményére még egy százassal ígér rá az Ursu. Így a különleges sportkocsi nemcsak képes lesz 3 másodperc alatt 100 km/órás sprintidő elérésére, de 370 km/órás végsebességet produkálhat.
A jelenlegi információk szerint a Jota már akár jövőre megjelenhet, az Ursura azonban 2012-ig kell várni. Míg a Jotánál nem kell ilyenre számítani, az Ursu limitált darabszámban készül, amelyet a jármű árán is érezni fognak a vevők, akiknek négyszeres árat kell majd kifizetniük, úgy 1,2 millió eurót.





