Korábban mi is beszámoltunk arról a hírről, amely szerint az Opel a Wartburg feltámasztását tervezi. A Wartburg volna az a kifejezetten jutányos árú autókra szakosított márka, amellyel az Opel felvenné a harcot az egymillió feletti darabszámot elért Dacia Logannal szemben.
A mi régiónkban nagyot szólt a sztori
Nemrég alkalmunk nyílt találkozni Alain Visserrel, az Opel értékesítésért és marketingért felelős alelnökével, akitől megkérdeztük, mi is a helyzet az ügyben?
Az Opelt valóban nem hagyja hidegen az olcsó autók szegmense, de egy esetleges beszállást érintő döntésről Visser nem mondott semmit, hangsúlyozta, hogy a mérlegelési fázisnál tartanak, elhatározásról szó sincs.
Szó sincs Wartburgról
A német AutoBild cikke nyomán elterjedt Wartburg-feltámasztós sztorit viszont az Opel alelnöke egyértelműen hírlapi kacsának minősítette.
Mint elmondta, a kollégák visszajelzése alapján ez a hír Kelet-Közép-Európában sokkal nagyobb visszhangot váltott ki, mint a német sajtóban, ahol a történet egyáltalán nem szólt olyan nagyot. Tehát ha az Opel ki is fejleszt egy egészen olcsó autót, az biztosan nem Wartburg néven jelenik meg.
Ha új nevet vezet be egy bejáratott márka, akkor saját arculatát nem érintve léphet be a számára új szegmensbe. A Renault saját márkaképének terhelése nélkül gyárt igen sikeres olcsó autókat Dacia néven. A Wartburg előnye egy ismeretlen elnevezéssel szemben, hogy sokan eleve egy autóra asszociálnak róla. Az elképzelés ellen szól, hogy a márkanév nem cseng valami jól.






