A Ferrari ágaskodó lovacskával díszített jelvényét választották a világ legsikeresebb autójelévé. A Nagy-Britanniában végzett felmérésen az 5235 szavazat közel felét (48%) kapta az olasz sportkocsigyár. Ugyanakkor a britek haza is beszéltek, hiszen a második az Aston Martin, szárnyai megelőzték a szavazáson a Lamborghini bikáját. Előbbi 25, utóbbi 8 százalékot ért el.

Sorakoznak a Porsche jelvények

Sorakoznak a Porsche jelvények

Sorakoznak a Porsche-jelvények


Nemcsak a dobogón sorakoznak a sportkocsik, de a további helyeken is, hiszen a negyedik a Bugattié, amit a Porsche és a Maserati követ. Érdekes, hogy a Mercedes nincs a legjobbak között. Ön mint gondol, mi hiányzik még? Írja meg alul!

A felmérést a MPH Prestige and Performance Motor Show szervezői készíttették. Rendezvényükön nevükhöz híven drága luxus- és sportkocsik sorakoznak, a következő novemberben lesz Londonban.

A Ferrari jelvényéről:
A Ferrari cég ábrás védjegyét a Cavallino Rampante, azaz az ugró lovacska néven emlegetik. A Ferrari emblémája egy sárga címerpajzson fekete ugró lovat ábrázol, általában egy S és egy F betű társaságában, amely a Scuderia Ferrari, azaz Ferrari-istálló név rövidítése. Az embléma tetején az olasz zászló színei láthatóak.
Hódításra alkalmas

Hódításra alkalmas

Hódításra alkalmas


1923. június 17-én Enzo Ferrari megnyert egy Grand Prix-versenyt Ravennában, s a futam után találkozott Paolina grófnővel, Francesco Baracca gróf édesanyjával. Baracca első világháborús olasz hős volt, aki a légierőnél szolgált és mindig egy fekete ágaskodó lovat festetett repülőgépe oldalára. A grófnő megkérte Enzo Ferrarit, hogy fesse a lovat az autóira, mert “szerencsét hoz”.

Enzo Ferrari némileg módosított az emblémán: a fekete lovat sárga címerbe helyezte, mivel a sárga volt szülővárosa, Modena színe. Baracca lovának farka még lefelé lógott, Enzo Ferrari felfelé állónak rajzolta.

Forrás: wikipedia