Az autót a Volkswagennel közösen fejlesztik, hírnökét a Concept BlueSportot Detroitban már ki is állították.
Az új Audi egyszerűbb változatai hátsókerék-hajtással kerülnek piacra, de elérhető lesz összkerékhajtással is, sőt az S és RS változatok csak quattróként vehetők majd meg. Ugyanakkor terveznek olyan 4×4-est is, amelynél az első kerekeket nem a belsőégésű motor, hanem egy villanymotor hajtja, ezzel csökkentve a jármű fogyasztását és CO2-kibocsátását.
Kezdetben az ismert 2,0 literes illetve a TT RS-ben nemrég bemutatott 2,5-es turbós alkotják majd a motorkínálatot, később készül dízel is belőle. Az alapváltozat 200, a leggyorsabb RS viszont 380 lóerős lehet. Utóbbi kevesebb, mint 5 másodperc alatt futja a 100-as sprintet, és simán menne 250 fölé is, ha az elektronika engedné. A hatfokozatú, manuális sebességváltó mellett 7-sebességes duplakuplungos is rendelkezésre áll majd.

