Hivatalosan is bemutatkozott az Audi új versenyautója az R15 TDI, a német gyártó másodikgenerációs dízel versenyautója. A Le Mans-i szabályoknak megfelelő gép teljesen új koncepció, motorja már nem 12 hengeres, helyette egy szintén turbós, de V10-es blokk szerepel. Ennek teljesítménye eléri a 600 lóerőt, míg a nyomatéka meghaladja a 1050 Nm-t, vagyis a pilóták a korábbinál is nagyobb erővel gazdálkodhatnak.

V12 helyett V10-es motor
Akár egy F1-es
Továbbra is dízel
A szárnyba integrált lámpák
600 lóerős
8 fotó
Akár egy F1-es

Akár egy F1-es

Akár egy F1-es


Bár a fejlesztés során a nagyobb teljesítményre törekedtek, a fogyasztás is kiemelt hangsúlyt kapott, tekintve, hogy a hosszú távú versenyeken a minél kevesebb bokszkiállás is kell a sikerhez. Nem hanyagolták el a környezetvédelmi megoldásokat sem, így az R10 TDI-t újgenerációs részecskeszűrővel is ellátták.

Leváltották a hagyományos akkumulátorokat, helyükre a hibrid járműveknél is használt litiumionos technikával működőeket alkalmaznak. Ezek könnyebbek, ugyanakkor nagyobb feszültséggel működnek. Utóbbiból profitálnak a lámpák, most először ugyanis már nemcsak a hátsó lámpák, a fényszórók is LED-es technikával világítanak.  

Magasabbra került az orra

Magasabbra került az orra

Magasabbra került az orra


Továbbra is nyitott karosszériával készül az Audi versenyautója, vagyis a pilóták feje szabadon van, akár egy motoron. Az aerodinamikai megoldásokat a Forma-1-ben is alkalmazott számítógéppel szimulált folyadékáramlás technológiával fejlesztették, így alakítottak ki olyan megoldásokat, mint a felül rögzített hátsó szárny és magasra helyezett orr. A kocsit nagyobb tengelytávolsága és optimálisabb súlyelosztása versenyképesebbé teszi.

Versenykörülmények között március 21-én az Egyesült Államokban a Sebringi 12 órás viadalon debütál az Audi R15, hogy azután június 13-14-én a kilencedik győzelméért harcoljon a legendás francia versenyen.