A kerületek után pénteken civil szervezetekkel egyeztetett Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes a főváros új parkolási stratégiájáról.
Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes a kerületi önkormányzatok díjemelésre (átlagosan 27%) vonatkozó javaslatával kapcsolatban elmondta, hogy a díjemelést csak akkor támogatja a főváros, ha a többletbevételt a közlekedésfejlesztési alapon keresztül többletszolgáltatásokra és fővárosi fejlesztésekre fordítják a kerületek.
Az alap létrehozását valamennyi civil és szakmai szervezet helyeselte. Az alap felhasználása során prioritást élvezne a P+R parkolók létesítése, mélygarázsok és parkolóházak építése, a felszíni parkolás rendezése, biztonságosabbá tétele, a közösségi közlekedés fejlesztése, valamint a kerékpáros és gyalogos forgalom fejlesztése.
Mindenki elfogadta a megbeszélésen a VEKE javaslatát, amely arra vonatkozott, hogy a mélygarázsok számának növekedésével párhuzamosan a kerékpáros és a gyalogos közlekedés javára csökkenjen a közterületi parkolóhelyek száma. Ugyanakkor a főpolgármester-helyettes egyetértett a Levegő Munkacsoporttal abban, hogy szmogriadó esetén a tiltás alá eső autók parkolását ingyenessé kell tenni.
A Levegő Munkacsoport a rendelettervezetben szereplő elképzeléshez képest is tovább szűkítené a kedvezményeket. A szervezet az első autóra igényelhető ingyenes parkolási engedélyt is megszüntetné, és kiadását egy jelképes összeghez kötné.
Az egyeztetésen szóba került a mozgássérült-engedélyek kérdése is. A jelenlévők egyetértettek abban, hogy az engedélyek kiadását szigorítani kell. A főpolgármester-helyettes ígéretet tett arra, képviselőként kezdeményezi az országgyűlésben, hogy a mozgássérült-kártyákat egy megadott időpontig meg kelljen hosszabbítani. Ez azt jelentené, hogy az érvényesítéssel egy időben a kiadott engedélyek felülvizsgálata is megtörténhetne.





