Januártól a közlekedési tárca megszünteti a papíralapú matricás rendszert. Az új e-matricás rendszerben az úthasználati jogosultságot a megszokott módon lehet megvásárolni, tehát az ÁAK ügyfélszolgálati irodáiban és kijelölt árusítóhelyein, a szerződött viszonteladóknál, benzinkutaknál, valamint SMS-ben, interneten, telefonhívással és mobilvásárlással.

Az átállás az értékesítési helyeken, benzinkutaknál folyamatos, így előfordulhat, hogy néhol már most is csak nyugtát kap az autós, matricát nem.

A vásárlás után kapott bizonylatot, illetve nyugtázó üzenetet az érvényesség utolsó napjától számított 1 évig kell majd megőrizni, mert a pótdíj megfizetésére vonatkozó igény ennyi idő alatt évül el. Az esetleges pótdíjfizetési felszólítások postázására az autópálya-kezelőnek ezután is 60 nap áll rendelkezésére.

Az úthasználati jogosultság ellenőrzése továbbra is a megszokott módon, rendszám alapján történik. A díjköteles autópálya-szakaszokat csak érvényes matricával lehet igénybe venni, tehát azt már a pályára való felhajtás előtt meg kell vásárolni.

Az e-matricát személyesen vásárlók az aláírásukkal, az SMS-ben vásárlók pedig a válaszüzenetükkel igazolják az adatok (rendszám, díjkategória, érvényesség kezdete) hitelességét, hitelesítés előtt érdemes ezeket alaposan ellenőrizni.