BMW motoros francia 1

BMW motoros francia

Az ősszel a Párizsi Autószalonon bemutatott Epure tanulmányautó után immár hivatalosan is bemutatták a Peugeot új kabrióját. A 207 CC elődjéhez, a 206-oshoz hasonlóan – melyből eddig több mint 360 000 darab fogyott – nyitható fémtetővel büszkélkedhet, ami alatt 2+2 üléses utastér bújik meg. Nincs mit ragozni, a kocsi sportos, és szebb, mint elődje.

4037 mm-es hosszával 20 centivel nagyobb, mint elődje, ami nem jelenti azt, hogy a hátsó ülésekre felnőtteknek kellene pályázniuk, az továbbra is a gyerekek, illetve a csomagok felségterülete marad. A poggyászoknak viszont több hely jut, VDA-szabvány szerint 370 literes (206 CC: 320 liter) a poggyásztér. Ha lenyitjuk a tetőt, már nem ilyen rózsás a helyzet, 145 liter jut a 207 CC tulajdonosainak, öttel kevesebb, mint a 206-osban.

Míg a korábbi kis kabrióhoz a Heuliez gyártotta a tetőt, addig a 207-esen a Peugeot saját fejlesztésű eleme védi az utasokat. A nyitáshoz-csukáshoz elég egyetlen gombot megnyomni, kézi reteszelésre nincs szükség, majd 25 másodperc alatt eltűnik, vagy előbújik a csomagtartóból a fedél.

Kezdetben csak 1,6-os motorral kapható a Peugeot 207 CC, de négyféle változatban. Az alapmotor 120 lóerős, ami viszont nemcsak ötfokozatú, hanem négyfokozatú (4!) automatával is párosítható. Sokkal izgalmasabban hangzik a BMW-vel közösen fejlesztett 1,6-os turbó, amely 150 lóerőt tud, illetve maximális forgatónyomatéka 240 Nm. Ezzel a motorral 8,7 másodperc kell a járműnek a 100-as sprint teljesítéséhez, a végsebessége 210 km/óra.

Lehet a kabriózást is párosítani az alacsony fogyasztással, erre tökéletes alany a 110 lovas dízelmotor. Ennek átlagfogyasztását 5,2 literre ígéri a gyár, amellett, hogy a 240 Nm-s forgatónyomatékkal a vezetés is élvezetes.

Biztonság tekintetében hozza az elvárt szintet a Peugeot. A merevített A oszlopok mellett baleset esetén a hátsó ülések mögötti bukókeretek 20 centivel kijjebb ugranak a másodperc törtrésze alatt. Ha megvan a baj, az utasok öt légzsákra számíthatnak, az első és oldalsó párnák mellett a vezető térdét is védi egy lufi. Az ESP egyes modellekben feláras, de a hárompontos övek mellé övfeszítők és överő-határolók is járnak.

Várhatóan 2007 elején a Genfi Autószalonon mutatkozik be a nagyközönségnek a Peugeot 207 CC, amely azután rögvest a szalonokba is kerül, így a nyarat már többen ezzel élvezhetik. Tavasztól hazánkban is kapható lesz az autó.