



Minket sem került el az a néhány hirdetés, melyek tanúsága szerint pikírt reklámokkal mért csapást egymásra a BMW és az Audi. A kronológia alapján a BMW ásta ki a csatabárdot egy elsőre kedvesnek tűnő gesztussal: gratuláltak az Audinak az Év Dél-afrikai Autója cím elnyeréséhez. A háttérben azonban gonosz és sanda szándékok álltak; a BMW az aláírással szúrt oda a szintén bajor konkurensnek, mivel a Világ Autója 2006 cím nyerteseként szignálta a hirdetést, amit a 3-as sorozat nyert el.
Kend a hajadra!
Az Auditól mindjárt jött is válasz: zsinórban hatszoros Le Mans-győztesként gratuláltak a BMW-nek elsőségükhöz. Az Audi 2000 és 2006 között hatszor nyerte meg ugyanis a 24 órás autóversenyt. S csak azért nem hétszer, mert 2003-ban Bentley-emblémával győzött az Audi versenyautó…
A Subaru is igyekszik
A Subaru mindkét német cégnek üzent. Elismerésüket küldték a szépségverseny győzteseinek, aláírásként az Év Motorja szavazás győztese szerepelt. A hirdetés egyébként csúsztat, mert a japánok csak a 2,0-2,5 literes kategóriában győztek, az abszolút elsőépp a BMW M5-M6 tízhengerese lett. A Subarunak azért sem kellett volna belekotnyeleskednie a párbajba, mert az idei szavazáson a BMW motorjai 5 kategóriában végeztek az élen. A hatból hat Le Mans-i elsőséggel szemben az Év Motorja szavazáson elért kategóriagyőzelem pedig végképp aprócska trófeának tűnik, de ez már legyen az ottani importőr gondja.
Renault a Mercedesnek
A marketingszaknyelvben talán gratulációs fikázásnak hívott jelenségre és reklámokkal való üzengetésre másoknál is találni példát. Amikor a Mercedes-Benz C-osztály a második autóként öt csillagot kapott az Euro NCAP törésteszten, a Laguna az első ötcsillagosként veregette meg a második Mercedes vállát. Az újsághirdetés képén a C-osztály jellegzetesen Renault-színvilágban és -tipográfiával jelent meg.
