Feltámad a sirályszárnyas Merci 1

Feltámad a sirályszárnyas Merci

Jelenleg a Mercedes paletta csúcsán a Forma-1-es partner McLarennel közösen készülő SLR áll. Az autó dinamikájáért felelő 5,5 literes, kompresszoros V8-as motor 626 lóerős.

Bemutatásakor a Mercedes nyilvánvalóvá tette, hogy az autó, bár Forma-1-es technológiát felhasználva készül, az 50-es évek sportkocsijának, a 300 SL-nek az utóda. Ezt az autó oldalán lévő levegőnyílásokkal és a felfelé nyíló ajtókkal is jelezték.

Bár a Mercedes ősszel erősebb változatban is piacra küldi az SLR-t, sőt várhatóan elkészítik a roadster kivitelt is, de pár éven belül nyugdíjba vonul a sportkocsi.

Éppen ezért nem meglepőek a legújabb hírek, melyek szerint a Mercedes a sportautó utódját tervezi. A 2010-ben érkező új kétüléses sportkocsin ismét középen felfelé nyíló sirályszárnyak lesznek.

Elődeihez méltóan ez a kocsi is kiemelkedő menetteljesítményre lesz képes, erről a 6,3 literes motor gondoskodik. A V8-as blokkhoz két turbó csatlakozik majd, ami 750 lóerőt présel ki belőle. Az erőátvitelben hétfokozatú duplakuplungos automataváltó szerepel majd.

Az eredeti 300 SL az ötvenes évek kiemelkedő nagysága volt. 1952-ben készítette el a Mercedes 300 SL versenyautót, amely Le Mans-ban és a mexikói Carrera Panamerica-n is győzött. Ebből a versenyautóból született a széria 300 SL kupé, amit 1954-ben a New York-i Autókiállításon mutatott be a cég.

A különleges csővázas kocsi tömege mindössze 1,3 tonna volt, orrában soros, hathengeres motor lapult 2996 köbcentivel. A szériaautókban a gyár 215 lóerős teljesítményt adott meg. Azért kerültek rá felfelé nyíló ajtók, hogy ne kelljen elgyengíteni a vázat a küszöböknél oldalra nyíló ajtókkal.