Ki győzi le Loeb-öt? 1

Ki győzi le Loeb-öt?

Az utóbbi években a szezon második felében rendezték a Katalán Ralit. De 2002 után, most ismét tavasszal kerül megrendezésre, az Új-Zéland Rali helyén. Nincs változás viszont abban, hogy idén is egymás után következik a két aszfaltos futam, a Katalán és a Korzika Rali. Bár Monte-Carlo is aszfaltos verseny, a hó és a jég miatt azonban egészen más, mint a most következő spanyol derbi. Így Svédország és Mexikó után egy újabb úttípussal találkozik a ralimezőny.

A rali:

A 2006-os Katalán rali három napon át tart, és a 16 gyorsasági szakasz 346.43 km-t tesz majd ki. A rali teljes hossza: 1376.14 kilométer.

A spanyol útszakaszok gyorsak, sok helyütt széles nyomvonalon hajthatnak a versenyzők, szemben a Monte-Carlo vagy a Korzika Rali pályáival. Az időjárás idén is fontos szerepet tölt be, hiszen bár a tavasz már beköszöntött Európában, a meleg napos időre még Spanyolországban is várni kell, sőt könnyen lehet esős futam is.

Tavaly óta kissé megváltozott a verseny nyomvonala, de lényegében változatlan terepen hajtanak majd a pilóták. A kilenc különböző gyorsasági szakaszból nyolc teljesen ugyanaz, mint 2005-ben volt. Az utak jó minőségűek, szélesek és gyorsak, gyakran puha az útfelszín és ezért a pilóták nagyon kedvelik ezt a ralit.

A versenyzők:

2005-ben Sebastien Loeb nyerte meg a futamot, a francia pilóta idén is Xsara WRC-vel áll rajthoz, és esélyei cseppet sem csökkentek. Ezt jelzi, hogy a Ford egyik mérnöke korábban azért kardoskodott Malcolm Wilson csapatvezetőnél, hogy az aszfaltos futamokra adjanak Francois Duvalnak egy Focust, mert szerinte a Belga az egyetlen aki ilyen pályán megverheti a franciát. Tavaly itt a Citroen kettős győzelmet aratott, akkor Duval volt a második, aki most a First Motorosport Fabia WRC-jével áll rajthoz.

Mikko Hirvonen lett ekkor a harmadik a Skodával, ezért a Fabiák ezen a versenyen jó eredménnyel végezhetnek. A Red Bull Skoda a Mexikó rali kihagyása után ezen a hétvégén visszatér a rali világbajnokság porondjára. Gilles Panizzi és Andreas Aigner nagyon sokat dolgoztak autójuk aszfaltos beállításán a spanyolországi Gironában. Panizzi a dobogóra sem esélytelen, hiszen korábban kétszer is megnyerte a versenyt.

Grönholm nincs oda az aszfaltért, így vélhetően ezúttal Mikko Hirvonen-en a sor, hogy bizonyítson a csapatnak. A fent említett eredmény alapján erre van is esély, a csapat 2004-ben győztesként távozott innen. A Subaru csapatnál Solberg mellett ezúttal Stéphane Sarazziné lesz a főszerep, a francia versenyző azután került a kékekhez, hogy aszfalton egy privát autóval elverte a Subaru gyári pilótáit.

Sébastien Loeb-öt leszámítva a legeredményesebb privát versenyző Manfred Stohl, a legutóbbi teszteken összetörte a 307 WRC-t. Bár navigátorával együtt korházba kerültek, nem lett komoly bajuk és versenyeznek a hétvégén. Visszatér a mezőnybe Toni Gardemeister is, aki ismét egy Peugeot volánja mögött kap helyet, a Monte-Carlo Ralin szerzett harmadik helye után ő is az esélyesek között van.

Korábbi győztesek a Katalán Ralin:

2005 S. Loeb (Citroën)
2004 M. Märtin (Ford)
2003 G. Panizzi (Peugeot)
2002 G. Panizzi (Peugeot)
2001 D. Auriol (Peugeot)
2000 C. McRae (Ford)
1999 P. Bugalski (Citroën)
1998 D. Auriol (Toyota)
1997 T. Mäkinen (Mitsubishi)
1996 C. McRae (Subaru)
1995 C. Sainz (Subaru)
1994 Bertone (Toyota)
1993 F. Delecour (Ford)
1992 C. Sainz (Toyota)
1991 A. Schwarz (Toyota)

A világbajnokság állása a Mexikó rali után:
Pilóták:

1. S. Loeb 26 pont
2. M. Grönholm 21 pont
3. M. Stohl 11 pont
4. P. Solberg 8 pont
5. T. Gardemeister 6 pont
D. Carlsson 6 pont
D. Sordo 6 pont
8. H. Solberg 5 pont
C. Atkinson 5 pont
G. Galli 5 pont

Konstruktőrök:

1. Kronos Citroën 34 pont
2. Ford 30 pont
3. OMV Peugeot Norway 21 pont
4. Subaru 20 pont
5. Stobart VK M-SP. 9 pont
6. Red Bull Skoda 3 pont

(Forrás: Amber PR)