



Loeb az első napon még tíz másodperc büntetést is kapott, mert későn ért a rajthoz, miután az etapon felnyílt a Xsara motorházteteje. Ám Grönholm sem volt hibátlan, hiszen majdnem eldobta győzelmét a vasárnapi első szakaszon, mikor az első kanyart túl szélesen vette be és nagy korrigálással tudta csak autóját visszavinni az útra. Vasárnap délelőtt nem működött a Ford kormányváltója sem, ami kissé lelassította a pilótát.
“Nem is történhetett volna jobban. Ez egy igazán jó indulás az idei raliszezonban számunkra”- nyilatkozta a Ford pilóta. Talán az idei szezon foghíjas gyári mezőnyének eredménye, hogy a korábban Peugeot-nál versenyző és az elmúlt években kevésbé eredményes pilóta az eddigi két futamot megnyerte.
Loeb csalódottan vette tudomásul, hogy ismét a második hellyel kell beérnie, de nagy tisztelettel beszélt vetélytársáról: “Szerettem volna megszerezni a győzelmet, de nem tudtunk Marcus nyomába érni. Mindenfajta abroncsot és szegecset kipróbáltunk ennek érdekében, de nem tudtuk Marcus-szal felvenni a versenyt.”
Izgalmas volt az első helyért folyó csata, de az igazán kiélezett harc a harmadik helyért folyt. A két privát Mitsubishis, Daniel Carlsson és Gigi Galli késhegyre menő csatát vívott. 18 szakasz után 0,2 másodperc volt a különbség közöttük. Végül Carlsson örülhetetett, megszerezve pályafutása első dobogós eredményét.
Őket az 1994-es Svéd Rali-győztes Thomas Radström (5.), Kosti Katajamaki (6.), Xavier Pons (7.), Henning Solberg (8.), Jimmy Joge (9.) és Chris Atkinson követi a tizedik helyen. Kosti Katajamaki tavaly még a juniorok között autózott és ez élete első svéd futama, így a pontszerző hely kitűnőnek mondható. Henning Solberg is örülhet, aki a második nap még fel is borult a Peugeot-val, de olyan sokan estek ki később, hogy ő is pontot mentett. Csapattársa, Manfred Stohl ennél rosszabbul járt, ő annyira összetörte az autót, hogy nem is tudta folytatni.
A Subaru elfelejtheti ezt a versenyt is, így ez idáig igencsak alulmaradt a másik gyári csapattal, a Forddal szemben. Élpilótájuk, Petter Solberg már az első gyorsasági szakaszon elvesztette a versenyt, miután eltört az Impreza egyik féltengelye, így két szakaszt kétkerék-hajtással teljesített a norvég. Később a váltó többször megadta magát, végül az utolsó napon autója a 18. gyorsasági szakaszon leállt. Miután az indítómotor meghibásodott, nem tudott elindulni az előírt 20 másodperces időtartam alatt. Bár Solberg végül célba ért, később kizárták.
A következő világbajnoki ralira egy hónapot kell várnunk, hiszen 2006. március 3-5. között kerül megrendezésre a Mexikó Rali. A tavalyi és a tavalyelőtti évhez hasonlóan ez lesz a szezon harmadik, s egyben első murvás ralija. 2004-ben a Ford szerzett itt kettős győzelmet, míg 2005-ben az idén még eredménytelen Petter Solberg nyert a Subaruval.
2006-os Svéd Rali végeredménye:
1. M. Grönholm Ford Focus WRC 3:09:01,9
2. S. Loeb Citroën Xsara WRC +30,9
3. D. Carlsson Mitsubishi Lancer WRC +2:56,8
4. G. Galli Mitsubishi Lancer WRC +3:03,8
5. T. Radström Subaru Impreza WRC +5:53,3
6. K. Katajamaki Ford Focus WRC +7:34,8
7. X. Pons Citroën Xsara WRC +8:35,6
8. H. Solberg Peugeot 307WRC +9:01,5
9. J. Andersson Peugeot 206WRC +9:17,2
10. C. Atkinson Subaru Impreza WRC +9:43,0
A világbajnokság állása a Svéd Rali után:
Pilóták:
1. M. Grönholm 20 pont
2. S. Loeb 16 pont
3. T. Gardemeister 6 pont
D. Carlsson 6 pont
5. M. Stohl 5 pont
G. Galli 5 pont
7. S. Sarrazin 4 pont
T. Radström 4 pont
9. C. Atkinson 3 pont
K. Katajamaki 3 pont
Konstruktőrök
1. Ford 26 pont
2. Kronos Citroën 24 pont
3. OMV Peugeot Norway 10 pont
4. Subaru 8 pont
5. Stobart VK M-SP. 7 pont
6. Red Bull Skoda 3 pont
Forrás: Amber PR
