



Egyszerre jelenik meg a Volkswagennél kettő plusz egy újdonság. A plusz egy a 4Motion nevű összkerék-hajtás a Passatban és az importőr most vezeti be a Bora utódát, illetve az új Passat Variantot is. Európában utoljára a Golf II-ből kihozott limuzin futott Jettaként, melynek gyártása 1991-ben szűnt meg. Ezt követően előbb Vento, majd Bora néven szerepelt az éppen aktuális Golf limuzin karosszériával.
Hajszállal a Focus elé
Egy családi limuzinnál lényeges a csomagtér mérete, amiben a Jetta nagyon jól domborít. A gyári adat 527 liter, ami egyetlen literrel, de megelőzi a lépcsőshátú Ford Focus-t. A csomagtartó minden Jettában gombnyomásra nyílik egy rugós szerkezettel.
A sajtóbemutatón a várhatóan legnagyobb darabszámot elérő motort, a hengerenként két szelepnél megrekedt ezerhatost próbáltuk ki. Az alap benzines városban és országúton egész derekasan megbirkózott a nagyra nőtt Jettával.
Autópályán már nem számíthatunk a 2-3. fokozatban még normális gyorsulásra, itt győz a súly és a légellenállás, az autó végképp ellustul.
160-ra gyorsítva a kipróbált autóban hangos volt a szélzaj, szabályos sebességgel autózva a Jetta csendes és barátságos. Futóműve a Gödöllő környéki dombokon meggyőző volt, szépen bírta a kanyarokat és ott sem rázott, ahol a kamionok hullámpalásra vasalták az aszfaltot.
Nemsokára áremelés
Rövid ideig a Jetta még a 3 990 000 forinttól induló bevezető áron rendelhető. Az átmeneti árak a szeptemberi előértékesítés óta érvényesek, eddig 100-nál több talált gazdára az újdonságból. A szériafelszereltség minden esetben tartalmazza a légkondicionálót.
Kezdetként a Jetta négy motorral kapható. Az említett 1.6-os mellett ott a 150 lóerős 2.0 FSI és kínálatban szerepelnek a 105 illetve a 140 lóerős dízelmotorok . Jövőre jön a 200 lóerős verzió a Golf GTI és a Skoda Octavia RS motorjával, illetve az új fejlesztésű 1,4 literes turbómotorral, amelynek kis fordulaton kompresszor is besegít az erőleadásba.
Ízlések és pofonok
Nyugat-Európában a Passat kombiként népszerűbb, nálunk viszont fordított a helyzet. Míg itthon 15 kombira jut 85 limuzin, az EU-ban átlagosan 60:40 ez az arány. Németországban szélesebbre nyílik az olló, itt 70:30-ra vezetnek a kombik a Passat családban.
4,3 millió Passat Variant után most itt a kombi a házon belül B6-nak hívott Passat generációból. A kombi Passat tekintélyes jószág, nagy, nehéz és elegáns is.
513 literrel és a hasznos csomagrögzítő hevederkészlettel a Passat Variant csomagtere tágas és praktikus. A csomagtér viszont nagyobb is lehetne szükségpótkerékkel, vagy főleg defektjavító készlettel.
Fenyegető defektek
Mivel az utak minősége kis hazánkban erősen kifogásolható, az importőr teljes értékű pótkerékkel hozza forgalomba az autót. Aki nem fél a gumit kihasító kátyúktól, vagy minél nagyobb csomagtérre van szüksége, az továbbra is rendelhet defektjavító készletet vagy virsli pótkereket.
A leggyengébb motorral, a 102 lóerős 1.6-ossal 5,5 millió forint kell az alapfelszereltségű modellhez. A limuzinból kiindulva várhatóan kombiként is a Comfortline felszereltségű 2.0 TDI modellek lesznek a legkeresettebbek, ami kicsivel 7 millió forint alatti alapárat jelent esetükben.
