Colin McRae marketing szempontból tökéletesen bejött a Skodának a Britek megőrültek érte
Markko Märtin és Michael Park 2001 óta versenyezett eggyütt
26 fotó
Hasonlóan az idei versenyek legtöbbjéhez, a Rali Világbajnokság brit futamát is Sébasteien Loeb (Citroën) uralta. Köszönhetően annak, hogy a korábbi esős novemberi időpontról szeptemberre átkerült futamon a pályák többsége száraz, poros volt.

[bekkep]Ez is Loebnek kedvezett, hiszen az utóbbi három évben Petter Solberg (Subaru) győzelmét, -tehetsége mellett- a Pirellik nedves körülmények között nyújtott teljesítményének köszönhette.

A versenyen Marcus Grönholm (Peugeot) kezdett a legjobban, vezetett is egy ideig, ám a Peugeot 307 WRC fékje megadta magát, a finn pedig kénytelen volt kézifékkel terelni az autót. Ekkor Loeb átvette a vezetést és a szombati nap összes gyorsaságiát megnyerve, magabiztosan őrizte azt.

Petter Solberg autózott mögötte, a harmadik helyért pedig meglepetésre Harri Rovanperä (Mitsubishi), Francois Duval és a 19. helyről felzárkozó Marcus Grönholm csatázott. Utóbbi előbb Duvalt előzte meg, majd Rovanperä-t támadta, aki kitartott egy ideig, de a sebességváltó hibájával nem tudott mit kezdeni, ezzel az ötödik helyre esett vissza.

[bekkep]Vasárnap azonban teljesen új fordulatot vett a verseny, miután a második szakaszon, a hatodik helyen autózó Markko Märtin (Peugeot) versenyautója lerepült az útról és fának csapódott. A pilóta sérülés nélkül szállt ki az autóból, ám navigátora Michael Park nem mozdult többé. A percek alatt a helyszínre érkező mentők sem tudták már megmenteni az életét. Michael Park 39 éves volt, olyan versenyzőkkel dolgozott együtt, mint Colin McRae vagy Richard Burns.

A rendezők az események miatt a hátralévő két szakaszt törölték, a Peugeot Sport pedig visszavonta a versenyből Marcus Grönholm autóját is. Így azonban Sébastien Loeb megszerezte volna második világbajnoki címét, a francia azonban máshogy döntött.

A kijelölt időpontra szándékosan nem ért el a célig, annyit késett, hogy végül csak harmadik lett csapattársa Francois Duval mögött, átadva a győzelmet Petter Solbergnek, továbbra is nyitva hagyva a világbajnokság kérdését, bár a norvég esélyei csak matematikaiak.

[bekkep]Hozzátartozik a versenyhez, hogy a hazaiak kedvence Colin McRae sem tudott egy verseny alatt csodát tenni a Skodával. A skót pilóta azonban végig űzte az autót a versenyen, ahol izgalmas csatát vívott pártfogoltjával a Kris Meeke-vel, aki a Super 1600-as Citroën-t ezúttal egy Subaru WRC-re cserélte.

Végül a tapasztalat nyert, McRae a hetedik helyen pontszerzőként zárt. Folytatódik a Ford immár 57 futam óta tartó pontszerző sorozata is, amely a verseny alatt többször is veszélybe került.

Péntek este ugyanis Toni Gardemeistert kizárták, mert autója négy kilóval könnyebb volt a minimális 1230-nál. A Ford azzal védekezett, hogy egy leszakadó alkatrész okozta a hiányt, de az alkatrész csak két kilós volt, ezért maradt a büntetés.

Roman Krestáé volt hát a feladat, hogy pontot szerezzen. A cseh fiú sokáig a 9-10-ik helyen autózott, de később feljött a nyolcadik helyre, a Peugeot-k távozásával, pedig hatodik lett.

 

Rali Világbajnokság – Brit Rali

A verseny végeredménye:

1. P. Solberg Subaru Impreza 2:45:57,8
2. F. Duval Citroën Xsara 2:47:15,2
3. S. Loeb Citroën Xsara 2:47:15,7
4. H. Rovanperä Mitsubishi Lancer 2:47:27,2
5. M. Stohl Citroën Xsara 2:48:32,8
6. R. Kresta Ford Focus 2:49:15,1
7. C. McRae Skoda Fabia 2:49:28,2
8. M. Higgins Ford Focus 2:49:38,7
9. K. Meeke Subaru Impreza 2:49:39,9
10. H. Solberg Ford Focus 2:50:18,3

A világbajnokság állása:

Pilóták:

1. S. Loeb 99 pont
2. P. Solberg 65 pont
3. M. Grönholm 61 pont
4. M. Märtin 53 pont
5. T. Gardemeister 47 pont
6. H. Rovanperä 27 pont
7. F. Duval 24 pont
8. M. Stohl 16 pont
R. Kresta 16 pont
10. C. Sainz 11 pont

Konstruktőrök:

1. Citroën 137 pont
2. Peugeot 117 pont
3. Ford 76 pont
4. Subaru 72 pont
5. Mitsubishi 53 pont
6. Skoda 13 pont