



Az 1157 köbcentiméteres, soros négyhengeres motor 10250-es fordulatnál adja le maximális 163 lóerős teljesítményét, brutális 127 newtonméteres nyomatékát pedig 8250-nél. A S változathoz képesti teljesítmény eltérés kizárólag az airboxba befutó szívócsövek megfelezésének tudható be.
A Duolever első futóművet a kisebb végsebességhez igazították és ezzel kis sebességnél még kezesebb módon viselkedik a motor. Alaphelyzetben 120 és 180 millimétere széles abroncsokat szerelnek a 17 colos felnikre, de hátulra 190-es gumi is kérhető.
Szintén extraként rendelhető a K 1200 S-en bemutatkozó elektronikusan vezérelhető futómű. Ennek köszönhetően akár menet közben állítható a rugózás és a lengéscsillapítás mértéke, az út és súlyviszonyoktól függően. A rugóút elöl 115, hátul 135 milliméter.
Az EVO elnevezésű fékrendszer elöl 320, hátul 265 mm-es tárcsákat használ a lassításhoz, és rendelhető az integral ABS funkció is. Utóbbi esettben a fékkar mindkét kereket fékezi és az ABS maximális fékerőt és irányíthatóságot biztosít.
A műszerek a BMW nagy endurójáról kerültek a K 1200 R-re, és bőséges információt szolgáltatnak. A vezetékek számának csökkentését a CAN-busz rendszerű adatátvitellel oldották meg, az indításgátló pedig az egyik legbiztonságosabbak egyike.
Az ülésmagasság alaphelyzetben 820 milliméter, de felár nélkül kérhető alacsonyabb, 790 milliméteren lévő üléssel is. Feltöltve a 19 literes tankot, 235 kilót nyom a motor. Álló helyzetből 2,8 másodperc alatt gyorsul 100-ra a csupasz BMW, a végsebességről csak annyit tudni, hogy 200 felett van.
A K 1200 R már kapható a kereskedésekben, a K sorozat többi tagjához képest kedvező áron. Azért a 3,85 milliós ár még így sem mondható olcsónak, de az biztos, hogy cserébe egy patent masinát kapunk.
