Valószínűleg még idén év végén megjelenik az Audi zászlóshajójának sportváltozata, az S8. Ezúttal nem V8-as, hanem a Lamborghini 450 lóerős, V10-es motorja kerül az autóba. Ugyanez az erőforrás hajtja majd az Audi R9-es sportkocsit is, amely a Le Mans néven futó tanulmány megvalósítása lesz.

Az Audi sportrészlege már korábban kijelentette, hogy kiszállnak a három fő konkurens között zajló teljesítményversenyből, amit jól tükröz a lóerők száma. Az Audi inkább a hajtáslánc és a teljesítmény hatásos leadására törekszik, amihez legfőbb fegyvere a Quattro négykerék-hajtás.

Az S8-as teljesítménye pontosan azonos a hatliteres V12-es motoréval, de a két autó pozícionálása természetesen eltér. A 12 hengeres változatot egy elegáns és erőteljes limuzinként, az S8-ast pedig egy luxusbőrbe bújtatott sportautóként definiálja az Audi.

Idén érkezik az új 4,2 literes TDI, amely a jelenlegi négyliterest váltja. 326 lóerős teljesítménnyel és 650 newtonméteres nyomatékkal mindössze 5,6 másodperc alatt gyorsul a dízel A8, a végsebesség természetesen eléri a 250 km/órát. Habár az új motor 51 lóerővel izmosabb elődjénél, átlagfogyasztása 0,2 literrel 9,4 literre csökkent 100 kilométeren.

Mostanában kerül bevezetésre az új A8-as alapmodell is, amit a 3,2 literes FSI motor hajt. A közvetlen befecskendezésű benzinmotor 260 lóerős, nyomatéka 330 newtonméter. Már ezzel a motorral is csak 7,7 másodperc szükséges a 100 sprinthez, a végsebesség pedig szintén eléri a 250 km/órát. Az eddig alapváltozatban a 3 literes, hengerenként ötszelepes, 220 lóerős V6-os volt.