2008-tól egy jelenleg SC 5 néven futó titokzatos autótípus színesítheti a BMW kínálatát. Az SC 5 méretei alapján az ötös sorozathoz áll közel, de hátsó ajtói középről nyílnak, zsanérjuk tehát az ajtó hátulján található.

A BMW nem viszi túlzásba az egyterűsítést, formája alapján az autó talán a Mercedes-Benz R-osztályra érkező, kissé megkésett reakció lehet. A BMW újdonsága nem kombi, nem kimondottan egyterű és nem is szabadidőautó.

Minél nagyobb családi autó helyett a BMW egy ötletes, sokoldalú eszközt kíván biztosítani a szabadidő eltöltéséhez. Mint már oly sok más autógyár esetében, az új BMW-ről kiszivárgott információk is azt erősítik, hogy az újdonságban a szörftől a hegyi kerékpárig, a paplanernyőtől a snowboardig minden sporteszköz elfér.

Inkább öt mint 7 üléses lesz a szériaváltozat, de ez még módosulhat. Az 5+2 személyes belső tér megoldható, ha arra van nagyobb igény. A belső tér és a csomagtér tágassága alapján ez lesz a legtágasabb BMW modell.

Alapesetben nem négykerék-hajtású lesz az SC 5, haenm hátsó kerekeire érkezik a motorok ereje. Felárért valószínűleg megrendelhető lesz az összkerekes hajtáslánc.

Az alkatrészeket és a motorokat a BMW jórészt az ötös és a hatos sorozatból veszi át. Az újdonságnak is szerepe van abban, hogy a BMW 2008-ig 1,4 millió autóra növelje értékesítéseit.