



A gyár szerint a harmadik generáció a nagy hátsó ötödik ajtós első széria és a lépcsőshátú második sorozat előnyeit egyesíti ezzel a megoldással. Az igen öblös csomagtéren semmi nem változik.
Akinek még nagyobb csomagtérre van szüksége, az a kombival találhatja meg számítását, ami újdonság lesz. Az eddigi generációkból a Seat nem gyártott kombit, de utólagos átalakítással létezik néhány.
Kívülről a Toledo oldalán is megtalálható dinamikus vonal, a markáns hűtőmaszk, de az egész front egyértelműen Seatként azonosíthatóvá teszi az újdonságot, amelyet az Alteához hasonlóan szintén nehéz kategóriába sorolni.
450 centi a Toledo hossza, szélessége 177, magassága 157 centiméter. Utastere várhatóan igen tágas lesz. A Toledo III-ban a Bluetooth rendszerrel vezeték nélkül kommunikációt tesz lehetővé az arra alkalmas elektronikus eszközök között. A vezető a kormány elengedése nélkül, hangvezérlésdel utasíthatja a mobiltelefont nevek és telefonszámok eltárolására.
Az Altea rokonság a külsőn is látható, de műszakilag is egyértelmű. A Toledo és a Leon utódja is az Alteával közös padlólemezre épül, amelyre az Audi A3, a Golf V vagy a Skoda Octavia II. A négy motorváltozat megegyezik az Altea motorkínálatából ismertekkel. Két benzines (102 és 150 lóerővel), illetve két dízel (105 vagy 140 lóerővel) választható az autóhoz.
Hatsebességes váltót kap az erősebb benzines és a kétliteres TDI, a gyengébb Toledókban öt előremeneti fokozattal gazdálkodhat a vezető.
Az új Toledót egy helyszínen, Martorell-ben gyártják. A jelentős részben lézerhegesztéssel készülő karosszériára a Seat a ma általánosnak mondható, 12 éves átrozsdásodás elleni garanciát biztosítja.
Idén szeptember végétől a Párizsi Autószalonon lesz látható az újdonság, értékesítése 2005 elején kezdődik hazánkban.
