1,6 és kétliteres benzines, illetve 1.9 literes és kétezres TDI lesz a Toledóban, mint az Alteában is
Az első két Toledo generáció előnyeit kívánja egyesíteni a gyár a Renault Vel Satis-hoz hasonló ötödik ajtós felépítéssel
Bluetooth rendszer biztosítja a vezeték nélküli kommunikációt a Toledo utasterében
6 fotó
Két hónappal a prototípus madridi bemutatója után ma megjelentek az első gyári képek a merőben új Seat Toledóról. Lépcsőshátú elődjével ellentétben a harmadik Toledo generáció a Renault Vel Satis-éhoz hasonló kiképzésű ötödik ajtót kap.

A gyár szerint a harmadik generáció a nagy hátsó ötödik ajtós első széria és a lépcsőshátú második sorozat előnyeit egyesíti ezzel a megoldással. Az igen öblös csomagtéren semmi nem változik.

Akinek még nagyobb csomagtérre van szüksége, az a kombival találhatja meg számítását, ami újdonság lesz. Az eddigi generációkból a Seat nem gyártott kombit, de utólagos átalakítással létezik néhány.

Kívülről a Toledo oldalán is megtalálható “dinamikus vonal”, a markáns hűtőmaszk, de az egész front egyértelműen Seatként azonosíthatóvá teszi az újdonságot, amelyet az Alteához hasonlóan szintén nehéz kategóriába sorolni.

450 centi a Toledo hossza, szélessége 177, magassága 157 centiméter. Utastere várhatóan igen tágas lesz. A Toledo III-ban a Bluetooth rendszerrel vezeték nélkül kommunikációt tesz lehetővé az arra alkalmas elektronikus eszközök között. A vezető a kormány elengedése nélkül, hangvezérlésdel utasíthatja a mobiltelefont nevek és telefonszámok eltárolására.

Az Altea rokonság a külsőn is látható, de műszakilag is egyértelmű. A Toledo és a Leon utódja is az Alteával közös padlólemezre épül, amelyre az Audi A3, a Golf V vagy a Skoda Octavia II. A négy motorváltozat megegyezik az Altea motorkínálatából ismertekkel. Két benzines (102 és 150 lóerővel), illetve két dízel (105 vagy 140 lóerővel) választható az autóhoz.

Hatsebességes váltót kap az erősebb benzines és a kétliteres TDI, a gyengébb Toledókban öt előremeneti fokozattal gazdálkodhat a vezető.

Az új Toledót egy helyszínen, Martorell-ben gyártják. A jelentős részben lézerhegesztéssel készülő karosszériára a Seat a ma általánosnak mondható, 12 éves átrozsdásodás elleni garanciát biztosítja.

Idén szeptember végétől a Párizsi Autószalonon lesz látható az újdonság, értékesítése 2005 elején kezdődik hazánkban.