



Európai szinten is igen jelentős az RX-8 sikere. A Mazda sajtóoldalán 2004. áprilisra vonatkozó adatokat találtunk, melyek szerint az RX-8-é az európai sportautópiac 20 százaléka. Ausztriában a 2004. január-áprilisi számok alapján még magasabb a részesedése, itt az eladott sportautók 27 százaléka Mazda RX-8.
Az autós szakma nem fukarkodik az RX-8-nak megítélt elismerésekkel. A Renesis forgódugattyús motort két egymást követő évben is díjazták az Év Motorja választáson. Idén a 2,5-3 liter közöttiek között lett első, ahová az 1,3 literes kamratérfogatot felszorozva sorolják.
Tavaly ugyanezen a szavazáson az RX-8 Wankel-motorja begyűjtötte az abszolút elsőséget, az Év Új Motorja címet és a kategóriagyőzelmet is.
A Mazda következetesen kihasználja a különleges sportautóban rejlő lehetőségeket hirdetéseiben. Az RX-8 népszerűsége és sportossága hatásosan átsugárzik a többi modellre, amihez persze az is kellett, hogy a saját kategóriájukban a Mazda2, a Mazda3 és a Mazda6 is az igen jól vezethető, valóban sportos autók közé tartozzanak.
A galériában látható képeket Dingo készítette az RX-8-ról. Az illető egy francia fotóművész, valódi neve Dominique Sambain.
