Kívülről az egységes arculatot követendő nagy hűtőmaszk kerül a TT orrára, a Coupe-n pedig egy visszahúzódó hátsó spoiler csihol plusz leszorítóerőt és előzi meg a stabilitási problémákat. Jelentősen nem változik a forma, viszont jó néhány tulajdonságban erősít az autó. Erősebb, dinamikusabb, valamint nagyobb is lesz a TT, így több hely jut majd az utasoknak

Ahogyan az A3, a TT is a Golf V padlólemezére épül. Elődjével ellentétben, de az A2-höz és az A8-hoz hasonlóan alumíniumból készül a karosszéria. Négyhengeres és V6-os motorok gondoskodnak majd a teljesítményről, ami első vagy összkerék-hajtással jut az útra. A TT is megkapja az első közvetlen befecskendezésű turbómotort, ami az A3-ban és a Golf GTI-ban is dolgozik majd. A kétliteres turbo FSI erőforrás 200 lóerős és 280 newtonméteres nyomatékkal rendelkezik. Az utastérben is fejlődik a technika. Bekerül az MMI (Multi Media Interface) rendszer és lesz Bluetooth-os telefon is.

Az igazán dinamikus modellek a TTS és TTRS változat személyében 2007-ben jönnek, konkurenciát állítva a Mercedes SLK AMG, valamint a csúcs Z4-es BMW-nek A TTS 300, míg a TTRS 350 lóerős lesz, könnyedén megkülönböztethető külsővel és felszereltséggel. A TT Roadster a Coupe után egy évvel mutatkozik be.

A forgalmazás kezdetekor ( 2006 közepe ) két motor közül lehet választani. Az egyik az új TFSI, a másik a 3,2 literes VR6-os, 250 lóerővel. 2008-ban jelenik meg a 150 lóerős 1,8-as turbós, valamint a kétliteres turbódízel változat. Utóbbi 350 newtonméteres nyomatékkal és 160 lóerős teljesítményével egy sportkocsiban is megállja helyét.

A következő TT-t egyes hírek szerint az Audi neckarsulmi üzemében gyártják majd, de az biztos, hogy Győrben 2006-ig gyártják a jelenlegi modellt. Az erősebb motor és magasabb felszereltség miatt valamivel drágább lesz az új TT a mostaninál, de ára Németországban míg így is a vetélytársak alatt marad valamivel.