Idén az Astra Vivából 8857 kelt el
1999 óta 7752 Daewoo volt az éves rekord. Tavaly 11 579 talált gazdára
Áprilisban jelenik meg az új Astra
Valószínűleg az év végére érkezik meg az Opel Tigra
35 fotó
40 423 autót adott el tavaly a magyarországi General Motors szervezet. Ebből 28 844 volt Opel, 11 579 Daewoo. Mindkettő új rekord. Az Opel piaci részesedése ennek ellenére kissé csökkent, a kishaszonjárműveket és a személyautókat összesítve a 2002-es 12,53 százalékról 2003-ban 12,47 százalékra.

Idei rekorderedményeivel az Opel Southeast Europe néhány száz autóra megközelítette a tavaly 40 000-nél több autót értékesítő Porsche Hungariát, így a második helyen áll az importőrök rangsorában, közölte a GM Hungary ügyvezető igazgatója.

Dr. Wolf Károly az évet értékelve az Astra Classicot sikerrel kiváltó Viva modelleket emelte ki. A legnagyobb számban fogyó Opel az Astra Viva lett, 8857 autóval. Az Astra eladások kimagaslanak az alsó középkategóriából, összesen 12 314 kelt el ebből a típusból.

Nem jutott hasonló siker a Vectrának a középkategóriában, amely azonban nem szerepelt rosszul. Az összesen 1456 értékesített Vectra között 116 Signum és 75 Caravan volt.

Jövőre az Opel az alsó középkategória két sávjában is fontos újdonságokat mutat be. Az alsó ársávban az Astra Classic II indul. Ez a modell a jelenlegi Astrát jelenti, amely a kisebb benzinmotorokkal, szűkebb karosszériaválasztékkal él majd tovább.

Áráról még semmit nem tudni, a jelenlegi 2,4 milliós alapárnál várhatóan többe kerülhet az autó, már csak a forint gyengesége miatt is. Vételára attól is függ, hogy lesz-e benne 1,2 literes motor, vagy az ezernégyessel indul a kínálat. Döntő tényező a felszereltség is, a kötelező blokkolásgátló is megdrágítja az autót. A karosszériaválaszték eldőlt: négyajtós limuzin, kombi és ötajtós ferdehátú lesz kapható az Astra Classic II-ből.

Áprilisban bemutatkozik az új Opel Astra, amely típus magasabb árkategóriában mozog majd, mint a jelenlegi Astra. Ez a VW Golf V 3,5 milliós bevezető árából és az Astra 1.4 németországi 15 200 eurós alapárából is látható.

Talán még az idén megjelenik hazánkban az Opel Tigra utóda. A Tigra, 2002-ig gyártott elődjével ellentétben, kétüléses lesz. A nyitható kemény tetős kupé-kabrió bemutatója a Genfi Autókiállításon lesz márciusban. Szintén az év évégre várható az új Astra kombi forgalmazása.

Nyár elején Lacetti, az év második felében Nubira kombi és kétajtós Kalos: ezek lesznek a Daewoo újdonságai 2004-re. A Daewoo-k a márkakereskedő-hálózat újjászervezése óta szinte tarolnak a piacon. A tavaly értékesített 11 579 személyautó kiváló eredmény, az eddigi rekordévben, 1999-ben nem egészen 8000 Daewoo talált gazdára hazánkban.

A márkák rangsorában, csak a személyautó-eladásokat nézve, a Daewoo hetedik tudott lenni, a Fordot, a Toyotát és a Citroënt megelőzve az első tízben. A márkakereskedők és az importőr külön sikere, hogy a személyautó piacon elért 5,62 százalékos részesedés egész Európában a legmagasabb.

2004-re 6-7 százalékos növekedéssel számol a közép-európai importőr, mondta Dr. Wolf Károly. Az uniós csatlakozással várható árváltozásokról szólva hozzátette, hogy nem számít jelentős mozgásokra a legfontosabb kategóriákban, a kötelező európai árharmonizáció ellenére.

Andy Dunstan, a GM Dél-Kelet-Európáért felelős vezérigazgatója elmondta, hogy a regionális vezérképviseletnél zajló szervezeti változások a cég nevében is tükröződni fognak. Az Opel Southeast Europe helyébe a General Motors Central Europe név lép, ami jobban kifejezi a két márka képviseletén alapuló tevékenységet.