



Így igazából nem is a két fiatalról szólt a péntek, hanem Carlos Sainzról és Francois Duvalról. El Matador nyerte az első szakaszt, de később a fiatalok gyorsabbak voltak, így csak a negyedik lett. Duval egész nap haladósan kocsizott, pedig eddig nem ért célba még itt. A nap végére csak 3,9 másodperccel volt elmaradva az első helytől. Mondhatni a Ford jó lóra tett, hogy két fiatallal építi újjá a rali csapatát. Lassan teljesen ütőképes a Focus, a fiúk pedig igen gyorsak.
Grönholm volt a harmadik péntek este, amire azért kevesen számítottak, hiszen Panizzit azért tartják a Peugeot-nál, hogy aszfalton hozza a pontokat. Ő azonban csak a 11. helyen tanyázott, egész nap küzdött a 206-ossal, nem tudta beállítani. A Subaru eredménye nem volt meglepő. Teljesen száraz pályán, mint ami pénteken volt, nem ütőképesek az autóik. Ezen felül Solberg a csütörtöki edzésen egy telefonpózna segítségével átalakította az Imprezát, amit a szerelőknek csak 18 óra munkával sikerült újból autóvá varázsolni. Így nem meglepő, hogy csak a 8. helyen állt, míg Makinen a 12. volt.
A hatszoros korzikai győző Auriol el sem tudott indulni mivel a Skoda Fabia elektronikája nem volt partner a versenyzésben. Gardemeister pedig inkább murvás versenyző és az autó sem ütőképes még.
Korzikai rali, eredménye 6 szakasz után:
1. Loeb-Elena (Citroën Xsara) 1:01:24.6 ó (93 km/ó)
2. Duval-Prevot (Ford Focus) + 3.9 mp
3. Grönholm-Rautiainen (Peugeot 206) + 5.3 mp
4. Sainz-Marti (Citroën Xsara) + 10.2 mp
5. Märtin-Park (Ford Focus) + 18.5 mp
6. Burns-Reid (Peugeot 206) + 19.5 mp
7. McRae-Ringer (Citroën Xsara) + 29.4 mp
8. Solberg-Mills (Subaru Impreza) + 43.8 mp
9. Bengue-Escudero (Peugeot 206) + 1:00.7 p
10. Bugalski-Chiaroni (Citroën Xsara) + 1:05.7 p
11. G. Panizzi-H. Panizzi (Peugeot 206) + 1:18.8 p
12. Mäkinen-Lindström (Subaru Impreza) + 1:33.0 p
13. Gardemeister-Lukander (Skoda Fabia) + 1:37.9 p
Szombaton ismét hat szakasz várta versenyzőket, de a körülmények megváltoztak. Martin este kipihenhette magát, mert az első gyorsaságin nagyot autózott, a második helyig jött előre az összetettben. Solberg is jól kezdett, ő két helyet javított a szakaszon elért második helyével. A második szakaszon azonban ismét felfordult a mezőny, csak úgy mint Sanremoban. Megérkezett ugyanis az eső, amire a Subaru és a Peugeot vágyakozott. A változó körülmények között az Imprezák Pirelli-jei jobban teljesítenek, a 206-ossal induló pilóták pedig reménykedtek, hogy így közelebb kerülhetnek a Ford és Citroën versenyzőihez. A nyolcadik szakaszon meg is jött a csapadék.
Első Hirvonen, második Bugalski, harmadik Gardemeister. Ez pedig úgy történt, hogy a szabályok szerinti fordított sorrendű indulás miatt ezek a versenyzők még szárazabb pályán hajtottak, mint az élen állók. Loeb a 49. időt autózta 10 perc 17 másodpercre lemaradva az elsőtől. Lecsúszott ugyanis az útról és ennyi idő kellett, mire a nézők vissza segítették a Xsarát a pályára. Tizennyolcadik helyre csúszott hátra az összetettben, oda az első hely.
Martin sem járt jobban, ő a Ford elejét tette rossz helyre és összetört az egyik felnije. Meg kellett állniuk, hogy kereket cseréljenek. Öt perc hátrányt szedtek össze és visszacsúsztak a 14. helyre. Solberg megint összetörte az Imprezát, ám most csak könnyű sérüléseket okozott az autójának, amit simán javítottak a szerelők. A két vetélytárs betlije és törés ellenére elért jó eredmény következtében feljött a harmadik helyre. Előtte pedig Sainz és Duval volt, utóbbival az élen. Solberg azonban mindent kihozott a Subaruból és szépen ledolgozta a hátrányát, három gyorson is első volt. Az utolsó előtti gyors után már a második helyen állt, a nap végén pedig elsőn.
Az eső nem segített a Peugeot-nak, mind Grönholm, mind Burns hátrébb csúszott, egyedül Panizzi javított, nem is keveset. Megnyerte a 9. szakaszt, a tizenegyedik helyről a hatodikra jött fel a nap végére, már jól érezte magát a 206-osban. McRae egész nap jól ment, bár sosem kimagaslóan, de Grönholm elé került. Martin is nyomta, de már cél nélkül, csak tesztként, ennek ellenére elöl ment és két helyet javított. Loeb is nyomta neki, de a céltalanság visszavetette, ennek ellenére négy hellyel előrébb jött.
Korzikai rali 12 szakasz után:
1. Solberg-Mills ( Subaru Impreza) 3:09:13.6 ó (90,1 km/ó)
2. Duval-Prevot (Ford Focus) + 17.9 mp
3. Sainz-Marti (Citroën Xsara) + 22.4 mp
4. McRae-Ringer (Citroën Xsara) + 1:15.5 p
5. Grönholm-Rautiainen (Peuegot 206) + 1:23.6 p
6. G. Panizzi-H. Panizzi (Peugeot 206) + 1:26.5 p
7. Mäkinen-Lindström (Subaru Impreza) + 2:10.3 p
8. Burns-Reid (Peugeot 206) + 2:22.0 p
9. Bugalski-Chiaroni (Citroën Xsara) + 2:32.9 p
10. Hirvonen-Lehtinen (Ford Focus) + 2:33.9 p
11. Gardemeister-Lukander (Skoda Fabia) + 3:34.6 p
12. Märtin-Park (Ford Focus) + 5:16.0 p
13. Robert-Bedon (Peugeot 206) + 6:51.9 p
14. Loeb-Elena (Citroën Xsara) + 10:04.7 p
Négy szakasz maradt vasárnapra, de ez a négy szakasz egy magyar bajnokinak is beillene, a 112 kilométer gyorsaságival. Loeb lelkileg rendbejött és nyerte mind a négy szakaszt és végül a 13. lett. Solberg jól ment, sikerült is megőriznie az első helyet. Idén ez már harmadik győzelme, amivel ismét ott van a leendő 2003-as világbajnokok között. Minden bizonnyal nem kérték rajta számon a szerelők a csütörtök estét.
A második hely megszerzésért folyt vasárnap az igazi csata. Duval szerette volna megtartani, Saniz szerette volna megőrizni. Győzött a merészség, hiszen Sainz a második körre már slick gumikat tetetett fel. Ez pedig döntőnek bizonyult és ő lett a második. Ezzel az eredménnyel átvette a vezetést a Vb pontversenyben Burnstől. Duval sem lehet elégedetlen, hiszen a harmadik hely is kiváló eredmény.
Markko Martinnak nem sikerült jól a tesztnek szánt verseny sem, mert a 15. gyorsaságin elrontott egy kanyart és beestek a fák közé. Az autót seprűvel-lapáttal kellett összekaparni, de a versenyzők könnyebb sérülésekkel megúszták. Érdekes dolog alakult ki idén a Peugeot-nál, Grönholm jobban megy aszfalton mint Panizzi, míg Panizzi már jól megy murván is. Grönholm negyedik, Panizzi hatodik lett. Burns csak nyolcadik lett, de ez is hozott neki egy pontocskát, ami még kellhet a végén. Bár Burnsnek és Solbergnek azonos pontja van, utóbbi a második, mert ő nyert futamot idén. Grönholm és Martin összevetésében pedig a több győzelem döntött Grönholm javára. A csapatok között a Citroen tovább növelte az előnyét a Peugeot-hoz képest, ebben nem csak Sainznak, de McRae-nek is nagy érdeme van.
Érdekes adat, hogy ez a hetedik verseny, ahol az új generációs versenyzők(Martin, Loeb Solberg) győznek, az idősebbek inkább egyenletes teljesítményt nyújtanak.
AKorzikai rali végeredménye:
1. Solberg-Mills (Subaru Impreza) 4:20:15.3 ó (91,2 km/ó)
2. Sainz-Marti (Citroën Xsara) + 36.6 mp
3. Duval-Prevot (Ford Focus) + 41.7 mp
4. Grönholm-Rautiainen (Peuegot 206) + 1:09.2 p
5. McRae-Ringer (Citroën Xsara) + 1:26.0 p
6. G. Panizzi-H. Panizzi (Peugeot 206) + 1:58.7 p
7. Mäkinen-Lindström (Subaru Impreza) + 2:25.8 p
8. Burns-Reid (Peugeot 206) + 2:36.7 p
9. Bugalski-Chiaroni (Citroën Xsara) + 2:46.8 p
10. Hirvonen-Lehtinen (Ford Focus) + 3:55.4 p
11. Gardemeister-Lukander (Skoda Fabia) + 5:09.9 p
12. Robert-Bedon (Peugeot 206) + 7:47.4 p
13. Loeb-Elena (Citroën Xsara) + 9:34.0 p
A vb pontverseny állása.
Pilóták:
1. Sainz 61 pont,
2. Solberg 58
3. Burns 58
4. Loeb 55
5. Märtin 43
6. Grönholm 43
7. McRae 40
8. Mäkinen 23
Konstruktőrök:
1. Citroen 137
2. Peugeot 129
3. Subaru 88
4. Ford 78
5. Skoda 21
6. Hyundai 12
A Következő verseny a Katalán rali, amelyet október 24-26 között Spanyolországban rendeznek.